سیاست

جلسه مشورتی کمیسیون مستقل انتخابات با برخی از علمای جید کشور برگزار شد

کابل  باختر 26 میزان
کمیسیون مستقل انتخابات به هدف نقش و تأثیر گذاری علما در پروسه انتخابات و استفاده از نظریات و پیشنهادات آن ها برای بهبود این روند، دیروزنشستی مشورتی را در دفتر مرکزی این کمیسیون برگزار کرد.
در آغاز داکتر عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات، نقش علما در روند انتخابات را مهم و لازمی دانست.
صیاد دین اسلام را کامل توصیف نمود که تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنده‌گی انسان ها را در بردارد، او همچنین شورا، انتخابات و برگزیدن افراد شایسته برای نماینده‌گی و زعیم در جامعه اسلامی را اصل دانست و با اشاره به صدر اسلام گفت که خلفای راشدین براساس بیعت به خلافت رسیده اند.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات، رهبری جامعه را حق علما دانست و گفت که بدون سهم گیری و نقش علما در جامعه هیچ روندی اجتماعی موفق نخواهد شد، بنابر این حضور علما در مؤفق ساختن روند انتخابات سراسری و همه شمول را لازمی تلقی نمود. او از اشتراک کننده‌گان خواست تا با به کارگیری توانایی های علمی و دینی شان مردم را تشویق نمایند تا در این روند ملی اشتراک گسترده نمایند و به افراد شایسته رای بدهند.
از سوی هم، سیدحفیظ‌الله هاشمی عضو، منشی و سخنگوی کمیسیون، از اشتراک کننده‌گان خواست تا نظریات و پیشنهادات شان را برای بهبود این روند با اعضای کمیسیون شریک سازند تا در برنامه های کمیسیون از آن استفاده گردد. آقای هاشمی همچنین از علمای دینی تقاضا نمود که در خطبه های نمازجمعه مردم را برای رای دهی در انتخابات پارلمانی 28 میزان، تشویق نمایند.
وسیمه بادغیسی معاون عملیاتی کمیسیون که از دیگر سخنرانان این جلسه بود، نقش علما در تشویق زنان برای شرکت در روند انتخابات را مهم خواند و تأکید کرد که نظریات و پیشنهادات سازنده علما پروسه انتخابات را تقویت خواهد کرد، خانم بادغیسی از آن ها تقاضا نمود تا در این راستا با کمیسیون همکاری نمایند.
از سوی هم، شرکت کننده‌گان با سپاسگزاری از هیأت رهبری کمیسیون، برای راه اندازی چنین جلسه مهم پیشنهادات مشخصی را در پیوند به بهتر شدن روند انتخابات مطرح ساختند و با اعلام پشتیبانی تعهد نمودند که برای بهبود هرچه بیشتر این پروسه ملی با کمیسیون همکاری خواهند کرد.
اعضای کمیسیون مستقل انتخابات پس از استماع پیشنهادات و نظریات اشتراک کننده‌گان تصریح نمودند که با استفاده از پیشنهادات مفید برای بهتر ساختن این پروسه در طرح ها و تصامیم شان از آن بهره‌برداری خواهند کرد.  خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا