جهان

مهاجرین باعث ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شوند

برلین/دویچه ویله/باختر/9 حوت
موج جدید مهاجرین و پناهجویان به آلمان برای آن کشور پیامده‌های مثبت هم دارد. به گزارش یک روزنامه آلمانی  بیلد، برای رسیدگی به امور این افراد در سال جاری میلادی باید صدها هزار فرصت‌ شغلی جدید ایجاد شود.
این روزها بسیاری از رسانه‌های آلمانی و مردم این کشور هنگام اظهار نظر در باره بحران پناهجویی و ورود میلیون‌ها نفر به کشورهای اروپایی بیشتر جنبه‌های منفی آن، مانند بودجه کلان برای رونق امور آنان یا افزایش رقابت در بازار کار و مسکن را بزرگ جلوه می‌دهند.
روزنامه "بیلد" در گزارشی که دیروز منتشر شد به نقل از چند کارشناس نوشته است که موج جدید مهاجرین و پناهجویان بازار کار را رونق می‌بخشد.
بر اساس این گزارش برای رسیدگی به امور تازه‌واردان در آلمان تنها در سال جاری میلادی ۷۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد. "بیلد" می‌نویسد که هم‌اکنون مهمانخانه‌ها و رستورانت‌ها به ۳۰ هزار کارگر جدید نیاز دارند.
مارسل فراتچر، رئیس مؤسسه پژوهش اقتصادی آلمان می‌گوید که برخی افراد و رسانه‌ها به غلط چنین وانمود می‌کنند که گویی با ورود بیشتر مهاجران، امکان رقابت در بازار کار برای‌ آلمانی‌های کم‌تر می‌شود، در حالی که "بازار کار (آلمان) هرگز به اندازه امروز قوی نبوده است". 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا