جامعه

در سال روان میلادی 173 هزارنفر بیجا شده اند

کابل/باختر/11 اسد
سخنگوی دفتر نمایندگی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کابل میگوید که 173 هزار نفر در جریان سال روان میلادی در افغانستان بیجا شده اند .
یکی از عوامل عمده که اسباب بیجاشدن را فراهم کرده است منازعات و جنگ های داخلی میباشد .
نادر فرهاد ، سخنگوی دفتر نمایندگی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ، که در این مورد با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد افزود ، از جنوری تا جولای سال روان میلادی بیش از 173 هزار نفر به دلایل ناامنی و منازعات و جنگ در افغانستان بیجا شده اند .
او همچنان بیان داشت که بخاطر رسیدگی به وضعیت بیجا شدگان یک گروه مشخص به خاطر هماهنگی و کمک به آنها از طرف این نهاد کمیته ای تعین شده که نماینده آن ارگان  های دولتی ، وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان ، اداره UNHCR ، اداره OCHA و موسسات غیر دولتی میباشد .
این کمیته از گذشته ها فعال است و وظیفه دارد وضعیت بیجا شدگان را ارزیابی کند و در کنار آن فرصت های کمک رسانی فراهم مینماید .
وی اظهار داشت ، در میان این ها اداره UNHCR بیشتر در خصوص رسانیدن مساعدت ها غیر غذایی و سرپناه اضطراری و سرپناه و حمایت حقوقی ، موسسات مانند (WFP)
سازمان غذایی جهان برای شان مواد غذایی آماده میسازد .
او همچنان گفت که در سال 2016 میلادی به 170 هزار بیجا شده داخلی وعودت کننده کمک زمستانی صورت گرفته است ، در سال 2016 میلادی 4 هزار بیجا شده ثبت گردیده بود .
وی بیان کرد ، کمک های غیر غذایی این اداره ادامه دارد د سرپناه برای افرادیکه دارای مجبوریت و معلولیت هستند در سال روان ادامه دارد.
به گفته وی سرپناه اضطراری شامل خیمه و مواد تعمیراتی می باشد که برای مستحقان داده  میشود . نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا