سیاست

حامد کرزی: دستگیری از مستمندان در ماه روزه بیشتر از هر زمان دگر ثواب دارد

كابل باختر 6 اسد

حامد کرزی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان از تجار ملی، افراد متمول و موسسات خیریه خواست تا در ایام ماه مبارک رمضان با نیازمندان کمک نمایند.

به گزارش آژانس باختر، رییس جمهور کشور در بیانیه پانزده روزه که پنجشنبه شب از طریق امواج رادیوی ملی افغانستان به نشر رسید گفت روزه، ماه رحمت، برکت و فضيلت است، دستگیری از مستمندان و کمک به افراد نیازمند بیشتر از هر زمان دگر در این ماه پر فیض اجر و ثواب دارد.

حامد کرزی از تجار و عرضه کننده گان مواد مورد نیاز مردم خواست تا در این ماه پر فیض که ضرورت مسلمانان به هر نوع مواد غذای بیشتر می شود، از سود جویی بیشتر خود داری کرده، مواد مورد ضرورت مردم را طور وافر و با سود اندک نسبت به قبل عرضه نمایند.

رییس جمهور در این بیانیه رادیویی بر ضرورت کمک به خانواده های نیازمند در ماه روزه اشاره نموده بیان داشت که خانواده هایکه در وضعیت مناسب اقتصادی قرار دارند، به خانواده های نادارو نیازمند کمک کنند زیرا دستگیری افراد نادار برای انسان خوشبختی بار می آورد.

تجارملی، افراد متمول و سایر سرمایداران، هم به اساس وجایب دینی و هم به اساس عاطفه بشری، در هر گوشه ای از کشور، مردم غریب و نیازمند شانرا به خصوص در این ماه پرمیمنت فراموش نکنند.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان در این بیانیه رادیویی از برخی موسسات ملی و خارجی که توزیع مواد را برای مردم و نیز تهیه افطاری را در بعضی از مساجد در جریان هفته نخست رمضان آغاز کرده اند، به قدر دانی یاد کرد و ابراز امید نمود که تمام موسسات ملی و خارجی که در افغانستان فعالیت دارند، کارهای خیریه شانرا در تمام کشور تشدید بخشند تا هر خانواده یی برای افطاری شان غذا و سایر امکانات را در اختیار داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا