سیاستاخبارامنیتTOP

ذبیح الله مجاهد: تمام اسباب جنگ از کشور چیده شده است و امنیت سراسری در کشور تامین شده است

کابل / 15 سنبله / باختر

ذبیح الله مجاهد رییس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی امارت اسلامی افغانستان امروز در یک کنفرانس خبری گفت که با تصرف پنجشیر، جنگ در سراسر افغانستان به پایان رسید و امنیت سراسری در کشور تامین شده است.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این کنفرانس که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد، مجاهد به وضعیت امنیتی در پنجشیر اشاره کرد و گفت: پنجشیر که آخرین لانۀ دشمن فراری بود، امروز به گونۀ کامل تصفیه شد و نیروهای امارت اسلامی در آنجا حضور فعال دارند.

مجاهد افزود: پس از تسخیر کابل، امارت اسلامی افغانستان خواست مشکل از راه تفاهم و مذاکره حل شود و نیازی به فیر نباشد، اما شماری که از کابل فرار کرده بودند، خواستند در برابر ملت افغان مزاحمت ایجاد کنند. به همین دلیل امارت اسلامی مجبور شد که نیروهای خود را بفرستد و این آخرین لانۀ فتنه را نیز از بین ببرد.

وی در ادامه گفت: ملت غیور و مجاهد پنجشير ملت ما است، فرد فرد پنجشیری جز لاینفک بدن ما است. برادران پنجشیری مانند مردم دیگر ولایت ها برادران ما اند و هیچ تفاوتی در میان نیست و مسوولان پنجشیر نیز از آن ولایت استند.

او افزود: امارت اسلامی عفو عمومی اعلان کرده است و کسانی که پیش از این در برابر امارت اسلامی قرار داشتند، می توانند با اطمینان کامل به زندگی عادی شان ادامه دهند.

مجاهد گفت که کشور به آرامش سراسری نیاز جدی دارد و هشدار داد: هرکسی و در هر نقطه یی از کشور دست به آشوب، مقاومت و ناامنی می‌زند، بدون شک که دشمن همۀ افغانان است و امارت اسلامی در این مورد بسیار حساس است و هرگز اجازه نمی دهد که کسی در برابر نظام، مردم و منافع ملی ما قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: مردم ما دیگر جنگ نمی‌خواهند و هیچ دلیلی هم برای دوام جنگ وجود ندارد.

او به مردم پنجشیر اطمینان داد که سر از امروز تمام مواد به آنجا می‌رسد، جریان برق عادی می‌شود و شبکه‌های تیلفونی نیز در آنجا دوباره فعال می‌شود.

وی در جریان صحبت هایش به مردم اطمینان داد که امنیت در سراسر افغانستان تامین شده است و جلو بی‌نظمی‌ها گرفته شده است و بدون قطعات خاص با لباس ويژه کسی دیگر نمی‌تواند در مسایل امینتی مداخله کند.

مجاهد با قدردانی از کمک‌های مواد غذایی و صحی شماری از کشورها که به افغانستان رسیده است، از سایر کشورهای جهان خواست که از کمک‌های بشردوستانه با افغانستان دریغ نکنند.

او اضافه کرد: افغانستان حق دارد که کشورهای جهان  این کشور را به رسمیت بشناسد و ما خواهان روابط نیک با تمام کشورهای دنیا استيم.

وی افزود که امارت اسلامی افغانستان از جامعۀ جهانی کمک‌های بلاعوض می‌خواهد نه کمک های مشروط، هم چنان تجار ملی وعده داده اند که در بخش‌های مختلف با امارت اسلامی همکاری همه جانبه خواهند کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی امارت اسلامی افغانستان، در پایان این کنفرانس در مورد چگونگی پرداخت معاش کارمندان دولتی در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت که معاش کارمندان دولتی پس از اعلان حکومت جدید پرداخت می‌شود و هم چنان در رابطه به خواست زنان، خاطر نشان کرد که زنان هم می‌توانند در چارچوب اصول شریعت اسلامی پس از تهیۀ طرزالعملی به کارهای شان ادامه دهند.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا