جامعه

پروژه های انکشافی درولسوالی های دور دست بدخشان تطبیق نشده است

فیض آباد باختر 16 حمل
اعضای شورای ولایتی بدخشان میگویند که از پروژه های انکشافی  درولسوالی  های دور دست  این ولایت هیچ خبری نیست .
طالب الدین قادری معاون  شورای  ولایتی بدخشان  به آژانس باختر گفت: وضعیت انکشافی  فقط درنقاط  نزدیک به مرکز و ولسوالی  های که وکلای  این ولایت بالای آن  تمرکز دارند  قناعت  بخش است اما در دیگر ولسوالی ها هیچ گونه پروژه انکشافی  تطبیق نشده است .
قادری اضافه کرد باوجودیکه ولسوالی  های دوردست این ولایت  از امنیت خوبی برخور دار است  اما کار روی پروژه های انکشافی  به دلایل نامعلوم صورت نگرفته است .
او افزود، به گونۀ مثال ولسوالی واخان با وجودیکه امنیت  دراین ولسوالی   خوب است اما به نسبت دور بدون از مرکز هیچ پروژه های انکشافی دراین و لسوالی  تطبیق نشده است .
به گفته قادری،  از سوی دیگر  درولسوالی  های که نفوس آن نسبتأ کمتر میباشد، هر روز نا امنی ، فقر ، تنگدستی واعتیاد مردم، به مواد مخدر  افزایش میابد.
او خاطرنشان کرد، اعتیاد به مواد مخدر مردم را در ولسوالی واخان بسیار متضرر ساخته وحدود هفتاد درصد مردم این ولسوالی  معتاد به مواد مخدرمیباشند وازینکه حکومت  بر این مناطق  حاکمیت ندارد ، قاچاقچیان به صورت علنی  مواد مخدر  را می فروشند.
او اضافه کرد، کلینیک صحی نیز در ولسوالی  واخان مشکلات مردم را مرفوع کرده نمی تواند وازسوی  دیگر نبود آمبولانس جهت انتقال بیمار  های اضطراری سبب مرگ مریض میشود .
از سوی هم مولوی عبدالله صدیقی  یکی دیگر از اعضای  شورای  ولایتی  بدخشان گفت: بدخشان  که خودیک ولایت دور افتاده است باوجود  مساحت بزرگ ونفوس زیاد آن درقسمت  پروژه های انکشافی  کار چندانی صورت نگرفته است .
او افزود، اکثر مکاتبی که متعلمین  در آن مصروف  آموختن علم هستند  تعمیرندارد  وتعدادی  هم که تعمیر دارد فرسوده وغیر قابل استفاده  میباشد.
همچنان سرک های که به طرف قریه های ولسوالی ها متصل است درمجموع از وضعیت  خوبی برخور دار نمی باشد.
قابل ذکر  است که بدخشان  از 27 واحد اداری تشکیل شده و کار روی دو واحد دگیر نیز  جریان  دارد که اکثر واحد های آن به دلیل  جغرافیای  این ولایت  درنقاط  دورتر از مرکز قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا