سیاست

رئیسجمهور نشان دولتی علامه سید جمال‌الدین افغان را برای خانوادۀ سفیر پیشین امارات متحدۀ عربی در افغانستان، اعطا کرد

کابل 27 حوت باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفرش به امارات متحدۀ عربی، امروز با خانوادۀ شهید جمعه‌ محمد عبدالله یلیل الکعبی سفیر پیشین امارات متحده عربی در افغانستان، دیدار کرد و یکبار دیگر با ابراز تسلیت به آنان، به پاس خدمات ارزندۀ شهید یلیل الکعبی، نشان دولتی سید جمال‌الدین افغان را به خانواده وی اعطا کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در فرمانی که به این مناسبت قرائت شد، آمده است: شهید جمعه محمد عبدالله یلیل الکعبی در جریان ماموریت‌اش در افغانستان در راستای توسعۀ روابط همه‌جانبه، تحکیم ثبات و جلب همکاری‌ها تلاش‌های زیادی انجام داد و در اجرای وظایف از خود شایستگی نشان داده است.
رئیس‌جمهور پس از اعطای نشان مذکور، در صحبتی از فعالیت‌های اجتماعی و خیریۀ شهید جمعه محمد عبدالله یلیل الکعبی ستایش کردو گفت که افغانستان و امارات متحدۀ عربی روابط دیرینه و برادرانه دارند.
وی افزود که دشمنان مردم نمی‌توانند با انفجار و انتحار به روابط دو کشور صدمه برسانند.
سپس شیخ خلیفه بن تحنون بن محمد آل نهیان رئیس امور شهدای امارات متحدۀ عربی صحبت کرده، گفت که رابطه افغانستان و امارات متحدۀ عربی، رابطه برادری است و قربانی، شهید جمعه محمد عبدالله یلیل الکعبی نشان‌دهندۀ این است که ما در هرگونۀ شرایط، در کنار هم قرار داریم.   نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا