سیاست

وزیر امور خارجه با سفیر جمهوری فنلند مقیم کابل دیدار کرد

کابل باختر 2حوت
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه امروز، با اری ماکی سفیر جمهوری فنلند مقیم کابل، دیدار کرد.

به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت امورخارجه به آژانس باختر،در این دیدار، سفیر جمهوری فنلند مقیم کابل  ضمن تشریح همکاری های کشور متبوعش با جمهوری اسلامی افغانستان، طی سالهای گذشته بر تعهد فنلند برای تداوم این همکاری ها تأکید ورزید.
همچنان، اری ماکی، سهم فنلند در مأموریت حمایت قاطع ناتو، تقویت روابط تجارتی میان دو کشور و گسترش سرمایه گذاری تجار افغان و فنلند در کشور های همدیگر را از جمله اولویت های فنلند در روابط دو جانبه با افغانستان دانست.
سپس، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ، از همکاری های جمهوری فنلند با  افغانستان، و حضور سربازان آن کشور در چارچوب مأموریت حمایت قاطع ناتو، همکاری برای چاپ کتب درسی مکاتب و تعهد آن کشور بر همکاری در ساحات مختلف با افغانستان الی سال 2024 اظهار قدردانی نمود.
طبق یک خبر دیگر: صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه امروز، با سنان الهان شارژدافیر سفارت جمهوری ترکیه در کابل دیدار کرد.
در این دیدار، وزیر امور خارجه روابط میان دو کشور را دیرینه،تاریخی و نهایت دوستانه دانسته و تعمیق بیشتر دوستی میان دو کشور را از اولویت های کاری خویش در وزارت امور خارجه توصیف کرد.
متعاقباً، شارژدافیر سفارت جمهوری ترکیه در کابل، ضمن اشاره بر مشترکات دینی و فرهنگی میان دو کشور، دوستی و همکاری با جمهوری اسلامی افغانستان را برای کشور متبوعش ارزنده و مهم دانست.
همچنان آقای سنان الهان راجع به همکاری های جمهوری ترکیه در ساحات مختلف با افغانستان برای وزیر امور خارجه، معلومات داده و از ادامه این همکاری ها اطمینان داد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا