اخبارامنیتاقتصادجامعه

شرکت برشنا: مخالفان روشنایی در سال جاری ۱۳ پایه برق را منهدم کرده اند

کابل/10 جوزا/باختر

مسوولان شرکت برشنا می گویند در در رویداد های اخیر سالجاری، به چهار پایه برق شدیداً خساره وارد شده است که دو پایه‌ آن ازسوی کارمندان تخنیکی شرکت برشنا ترمیم و کار روی ترمیم دو پایه دیگر جریان دارد، در کل ۱۳ پایه برق تا کنون تخریب شده است.

به گفته سنگر نیازی سخنگوی شرکت برشنا، درصورت تخریب پایه‌های برق و نرسیدن برق به شهروندان، به شرکت برشنا ۲.۷ میلیون افغانی در هر ساعت خسارت وارد می‌شود .

نیازی خاطر نشان ساخت، شرکت در سال‌های آینده ظرفیت تولید برق را از منابع آفتابی افزایش خواهد که در این صورت به مشترکان ارزانتر تمام خواهد شد، وی افزود: منهدم شدن پایه های برق وارداتی در شهر کابل که چند روز قبل به وقوع پیوست، تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت آنرا برعهده نگرفته است.

همچنان امرالله صالح معاون نخست رییس جمهور در جلسه‌یی با مسوولان این شرکت گفته است که بعد از این نیروهای امنیتی حفاظت از پایه های برق را جدی‌تر به عهده می گیرند.

۲۰ درصد برق کشور از منابع داخلی تولید می شود و در مجموع، هشت‌صدو پنجاه میگاوات برق وارداتی است و هشتاد درصد برق کشور را شکل می‌دهد که از کشورهای تاجکستان ، ترکمنستان، ازبکستان، و ایران برق وارد می‌شود .

نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا