جامعه

ملا امامان: استفاده از قرآن و مساجد برای حملات دهشت افگنی کار کسانی است که از احکام الهی بی خبر اند

کابل باختر 26 میزان
ملا امامان و واعظان در خطبه های نماز جمعه امروز حملات هراس افگنی در مساجد را خلاف موازین دین مقدس اسلام بیان کردند و گفتند که مسببان چنین عمال گمراهانی اند که از احکام الهی بی خبر اند .
به گزارش خبرنگار آژانس خبر باختر از مرکز و ولایات کشور دراین  خطبه ها استفاده از نسخه های کتاب الهی توسط مخالفان مسلح دولت برای انجام عمل دهشت افگنی که سبب شهادت والی لوگر گردید به شدت محکوم شد و اذعان گردید که جا بجایی بمب در نسخه های قرآنکریم در مسجد شریف شهرپل علم نشان داد که نادانی و جهالت دشمنان تشنه به خون، ملت ما را تا چه اندازه از دین و انسانیت گمراه ساخته است.
در این خطبه ها از مردم مومن و مسلمان کشور خواسته شد تا در برابر هر گونه توطیه و برنامه های ضد انسانی و اسلامی دشمنان کشور، هوشیاری شان را حفظ نمایند .
خداوند(ج) با بازوان پرتوان فرزندان این خاک که درچوکات ارگانهای امنیتی ایفای وظیفه مینمایند ، دشمنان این خاک را خوار وزبون خواهد ساخت .
چون آنان به ارزش های دینی پابند نیستند و حتی از کتاب الهی و مساجد شریف که مکان مقدس برای عبادت پروردگار است ، برای حملات هراس افگنی و ریختن خون مسلمانان استفاده میکنند.
ملا امامان و واعظان همچنان مردم را به ادای نمازهای پنجگانه در مساجد، رسانیدن خیر به خلق الله، دست کشیدن از کار شر و ضرر رسانیدن به مردم، زنده گی کردن در فضای صلح و دست کشیدن از جنگ دعوت کردند و همینگونه دستگیری وکمک به بینوایان را از فضایل خوب مسلمان دانستند .
همچنان در این خطبه ها استدعا شد تا عبادات وقربانی های مردم ما در روزهای عید سعید اضحی مقبول درگاه ایزد منان قرار گیرد وجنگ وخون ریزی دیگر در این سرزمین خاتمه یابد تا مردم رنجدیده ما در فضای امن و صلح زنده گی نمایند .
قابل ذکر است که مفتی اعظم عربستان سعودی در خطبه های عرفات در مراسم حج امسال نیز حملات دهشت افگنی و انتحاری را از دید گاه دین مقدس اسلام حرام قطعی دانسته و عاملان چنین اعمال را اهل دوزخ خواند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا