فرهنگ

محفل شعرخوانی برای دادخواهی صلح درلوگر برگزارشد

پل علم /۸ اسد /باختر
محفل شعرخوانی برای دادخواهی صلح امروز درلوگربرگزارشد؛ صلح پیام شاعران این مراسم بود.
دراین محفل شاعران اشعاری که بیشتر پیام صلح و همزیستی داشت، به خوانش گرفتند.
این محفل را ریاست اطلاعات وفرهنگ لوگربه اشتراک ده ها شاعر وشعر دوست برگزارکرد.
شرکت کنندگان این محفل مشاعره ، ازاعلام آتش بس گروه طالبان برای سه روز عید استقبال کردند و خواهان آغازگفت وگو های میان افغانان و پایان بخشیدن به جنگ و ویرانگری در کشور شدند.
عبدالرحمن تسل رییس اطلاعات وفرهنگ  لوگر به آژانس باختر گفت که این مشاعره به منظور رسانیدن پیام واقعی صلح وآتش بس دایمی درکشور، برگزارشده است تا شاعران، فرهنگیان وادیبان درقالب شعرومنظومه های شان صدای صلح را به طرف های درگیر جنگ برسانند، وی ضمن استقبال از آتش بس سه روزه عید، گفت که اهل قلم وشاعران نقش بارزی درتغییر اذهان عامه دارند واین ریاست درصدد آن است که برنامه های بیشتری برای تامین وحدت ملی ورفاه کشور راه اندازی کنند.
محمداجمل شاه پور والی لوگردرجریان صحبت هایش گفت که شاعران می توانند دراشعارشان ذهنیت مردم را به طرف رفاه وآبادانی کشورسمت وسو بدهند.
والی لوگر درکنار وعده همکاری برای رونق بخشیدن فرهنگ گفت  که جنگ وخشونت ها قربانی زیادی درکشورمان گرفته است وباید به آن نقطۀ پایان گذاشته شود تا هیچ مادرو پدری درسوگ فرزندشان ناله نکنند، وی از شاعران وقلم به دستان خواست که با زیبایی های هنری شعر وشاعری افکار مردم را به سوی صلح ، اتفاق،‌همدیگرپذیری ورفاه سوق دهند.
والی لوگر ازآتش بس سه روزه طالبان مسلح استقبال کرد وازاین گروه خواست که به روند صلح یکجا شوند.
دراین محفل چندین شاعر اشعارشانرا پیرامون آتش بس دایمی،صلح،پایان جنگ ،حفظ ارزش های فرهنگی وارج گذاری به منافع علیا کشور، به خوانش گرفتند.
سیف الرحن غریب یار یکتن ازشاعران، صلح را خواست همه مردم عنوان کرد و زندگی درفضای امن را برای پیشرفت وآبادانی کشورمهم تلقی کرد ودرکلمات زیبای شعری اش خواهان پایان جنگ وتامین صلح شد.
قابل یاد آوری است که چندی پیش درولسوالی چرخ لوگر نیز مشاعره مردمی به منظور تامین صلح برگزار شده بود.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا