اقتصاد

بندر چابهار کوتاه ترین راه برای افغانستان به سوی بحر

کابل باختر 24 اسد
طرح اجرایی شدن پلان تطبیقی موافقتنامه چابهار امروز در نشستی به ریاست  معاون اول ریاست اجرائیه برگزار شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد،
انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه اظهار داشت که  این بندر کوتاه ترین وارزان ترین مسیرتجارتی بوده که افغانستان را به بحر وصل می نماید وبزرگترین بستر رشد اقتصادی را برای کشور مهیا می سازد. در این نشست معین وزارت ترانسپورت در مورد مسایل چون  طرح اجرایی شدن پلان متذکره ، ایجاد محل مناسب برای تخلیه اموال در بنادر، ارائه خدمات پروسه های گمرکی در داخل، افزایش ساعات کاری ادارات گمرکی سرحدی در بنادر ونصب اسکنرها در بنادر معلومات داد.
نماینده وزارت امور خارجه با تائید طرح مذکور گفت: مهمترین بخش هر طرح زمان بندی اجراآت آن  است که نیاز مند بحث بیشتر می باشد . سپس نماینده وزارت زراعت، آبیاری ومالداری گفت: به منظور جامع بودن طرح متذکره ایجاب می نماید که در یک جلسه کمیته تخنیکی به بحث گرفته شود. موضوع قرنطین حیوانی وزراعتی، در این طرح در نظر گرفته شده، همچنین پیشنهاد نموده که  ضرورت های مالی وزمانبندی اجراات این طرح نیز مشخص گردد.
در اخیر انجنیر محمد خان ریاست عمومی دارالانشا شورای وزیران را وظیفه سپرد که طرح جامع، کامل و  نهایی اجرایی شدن پلان تطبیقی موافقت نامه چابهار را ارایه نماید.ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا