سیاست

عبدالرووف ابراهيمي: مشتركات عمده فرهنگي با جمهوري ازبكستان باعث استحكام روابط ميان دو كشور مي باشد

 

 

كابل/18/ثور/باختر

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه با یاد گار خواجه شادمانوف سفیر جمهوری ازبکستان مقیم کابل، ملاقات نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي ولسي جرگه به آژانس باختر: در این ملاقات که در دفتر کار رئیس ولسی جرگه انجام شد، ابتداء سفیر جهموری ازبکستان مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خاطر شهادت چهار عضو خانوادۀ عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در اثر حادثۀ انتحاری ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز، ابراز داشت.

هر دو جانب پیرامون مناسبات دوستانۀ دو کشور، روابط سیاسی و فرهنگی میان افغانستان و ازبکستان و سایر مسائل مورد علاقه صحبت و تبادل نظر نمودند.

سفیر جمهوری ازبکستان، از روابط تاریخی دو کشور به نیکی یادآوری نموده، خاطرنشان ساخت که مردم ازبکستان خواهان استحکام هرچه بیشتر روابط بین دو کشور می باشد. وی همچنان افزود که با توجه به مشترکات عمدۀ فرهنگی بین دو کشور، جمهوری از بکستان بر همکاری هایش با افغانستان ادامه خواهد داد.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه ضمن اظهار قدردانی از حسن نیت سفیر جمهوری ازبکستان، گفت که مشترکات عمدۀ فرهنگی افغانستان با جمهوری ازبکستان باعث استحکام روابط میان دو کشور می گردد.

رئیس ولسی جرگه، همکاری های ازبکستان در بخش های مختلف با افغانستان را ارزنده دانسته، افزود که تأمین انرژی برق افغانستان از سوی کشور ازبکستان وتمدید خط آهن حیرتان-مزار شریف باعث پیشرفت های چشمگیر اقتصادی در کشور گردیده است.

رئیس ولسی جرگه، در مورد اهمیت روابط پارلمانی میان افغانستان و ازبکستان نیز صحبت نموده، خاطرنشان ساخت که  این روابط باید بیشتر از پیش تقویت یابد.

ابراهیمی، در مورد مبارزه با تروریزم و نقش جامعۀ جهانی به خصوص کشورهای همسایه در امر مبارزه با این پدیده اشاره نموده، خاطرنشان ساخت که تروریزم دشمن مشترک منطقه و جهان می باشد.

رئیس ولسی جرگه، از سفیر جمهوری ازبکستان خواست تا توجه تجار آن کشور در امر سرمایه گذاری در افغانستان تشويق كند، جهت ایجاد سهولت برای تجار افغان در ازبکستان که به نفع هر دو کشور می باشد، همکاری نماید.

سفیر جمهوری ازبکستان نیز روابط روز افزون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را مفید تلقی نموده، از همکاری های همه جانبۀ کشورش با افغانستان به رئیس ولسی جرگه اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا