سیاست

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی با مقامات امنیتی جمهوری آذربایجان دیدار کرد

کابل باختر11 جوزا
مشاور امنیت ملی کشور در دیدار با وزرای دفاع ملی و امور داخله، صنایع دفاعی و لوی درستیز نیروهای مسلح، قوماندان عمومی نیروهای سرحدی و رئیس دفتر ریاست جمهوری آذربایجان تحکیم روابط عمیق و دوستانه میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری آذربایجان را ارزنده خواند و بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کرد.
به اساس معلومات ریاست روابط استراتیژیک شورای امنیت ملی به آژانس باختر: محمد حنیف اتمر با اعلام حمایت از حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، تلاش ها و همکاری های مشترک را جهت تشخیص و از بین بردن چالش های منطقه یی مهم دانست و خواستار تقویت هرچه بیشتر این همکاری ها گردید.
در همین حال، مقامات ارشد جمهوری آذربایجان در پی تعهدات رئیس جمهوری آن کشور، حمایت خویش را از نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان اعلام داشتند و با در نظرداشت نیازمندهای نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، در راستای عملی شدن تعهدات خویش مبنی بر تجهیز و اکمال این نیروها وعده سپردند.
همچنان مقامات آن کشور خاطر نشان ساختند که در تربیه و تداوی مجروحین نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان و ایجاد فرصت های تحصیلات عالی برای افسران نظامی و محصلان ملکی افغانستان اقدامات عملی را روی دست خواهند گرفت.
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور که به هدف جلب حمایت کشورهای حوزه قفقاز و روسیه از نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان در کشورهای آن حوزه سفر نموده است، بعد از انجام گفتگوها و ملاقات های رسمی با مقامات آذربایجان از آکادمی پولیس سرحدی آن کشور دیدن کرد.
در عین حال، مشاور امنیت ملی کشور، در سفر خود به جمهوری آذربایجان با سفیر و اعضای سفارت افغانستان در آن کشور نیز ملاقات و پیرامون مسایل سیاسی و دیپلوماتیک میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری آذربایجان گفتگو نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا