امنیت

آغازیک عملیات بزرگ نظامی درزابل و غزنی

شهرغزنی 3 ثورباختر
مقامات نظامی افغانستان عملیات بزرگ نظامی را درولایت های غزنی وزابل دیروز آغازکردند.
هدف ازاین عملیات نظامی ، برچیدن لانه های تروریستان وتامین امنیت شاهراه کابل- قندهار ونیزردیابی ورها سازی بیست ونه مسافر ربوده شده ، عنوان شده است ؛ مسافرانی که به گفته مقامات نظامی درقریه های هم مرزغزنی وزابل توسط گروگان گیران نگهداری می شوند.
این عملیات که خنجرنام دارد به اشتراک صدها منسوب اردو و پولیس دربخش هایی ازولسوالی های نوبهار، خاک افغان ، مقر، گیلان وناوه غزنی وزابل  آغازشد و کماکان ادامه دارد.
محمد علی احمدی معاون والی غزنی به آژانس باخترگفت که تاکنون درجریان عملیات نظامی خنجربیش ازبیست طالب مسلح کشته شده اند.
به اساس گزارش ها بیشتر تلفات طالبان درولسوالی مقررقم خورده است.
گروه طالبان تاکنون دراین باره ابرازنظرنه کرده است.
تاکنون ازمیزان تلفات احتمالی نیروهای امنیتی درجریان این عملیات نظامی گزارشی دردست نیست.
معاون والی غزنی گفت که این عملیات نظامی به هدف پاکسازی لانه های تروریستان وتامین امنیت شاهراه کابل – قندهار ونیز رد یابی بیست ونه مسافرربوده شده راه اندازی شده است.
درین حال یک قوماندان اردوی ملی که دراین عملیات نظامی شرکت دارد می گوید که پاکسازی ولسوالی ناوه ازوجود گروه های تروریستی و تامین امنیت این ولسوالی نیز از اهداف این عملیات نظامی را تشکیل می دهد.
اوگفت بیشترین بخش هایی ازولسوالی ناوه سالهاست که درکنترول گروه های تروریستی ازجمله طالبان مسلح قراردارد ومردم این ولسوالی ازکوچکترین خدمات دولتی بی بهره اند.
معاون والی غزنی می گوید  که طالبان  درولسوالی های ناوه و مقر تجمع کرده اند و با ساخت فابریکه های ماین سازی ومراکزبزرگ ،  حملات تروریستی شان را دربخش هایی ازغزنی وزابل به ویژه درمسیرشاهراه کابل- قندهار ازاین ولسوالی ها مدیریت می کنند.
احمدی می گوید، درجریان این عملیات نظامی تلاش می شود تا بساط گروه های تروریستی دراین ولسوالی ها برچیده شود تا امنیت بهتر برای هزاران خانواده و مسافران در مسیر شاهراه تامین گردد.
مقامات نظامی که دراین عملیات شرکت دارند می گویند که درجریان بیست وچهارساعت گذشته توانسته اند درکنار وارد کردن تلفات سنگین به طالبان ، چند مخفیگاه این گروه را نابود سازند و به ده ها جنگ افزاردست یابند.
آنان می گویند عملیات نظامی خنجرتا پاکسازی کامل نقاط آسیب پذیرغزنی وزابل از وجود گروه های تروریستی ، تامین امنیت شاهراه کابل- قندهار ورهایی بیست ونه مسافر ازچنگ رباینده ها  ، ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا