جامعه

کار پروژه انتقال آب آشامیدنی به شهر ایبک آغاز شد

ایبک باختر 26 ثور
کار پروژه انتقال آب از چشمه چهار آسیاب ولسوالی خرم سارباغ به شهر ایبک ولایت سنمگان ديروز آغاز شد.
درمراسمي که به همین مناسبت درمرکز آن ولسوالی برگزار شده بود، خیرالله انوش والی سمنگان، تطبیق این پروژه را یکی از دست آورد های مهم دولت در طی ده سال گذشته درسمنگان دانست.
او گفت، این پروژه به هزینه هشت ملیون ونهصد وسی هزار دالر امریکایی توسط شركت خصوصی عمران گروپ در دوسال آینده تکمیل میگردد  که بودجه آن از جانب دولت پرداخته میشود.
انوش خاطر نشان ساخت که سمنگان یکی از ولایات شمال است که از ناحیه آب آشامیدنی به مشکل جدی مواجه بوده  وبه اساس سروی که درسال های گذشته از طریق ریاست احیا وانکشاف دهات آن ولایت صورت گرفته، هجده درصد مردم درشهر ایبک به آب آشامیدنی دست رسی داشته متباقی مردم از آب جوی ها ی ملوس ، دریا و ذخایر سرباز استفاده میکنند.
از سوی هم انجنیر محمد امین محمدی رئیس تخنیکی ریاست عمومی آبیاری وکانالیزاسیون  کشوربه آژانس باختر گفت، این پروژه  از چشمه آب چهار آسیاب ولسوالی خرم سارباغ به شهر ایبک به طول سی وهشت کیلو متر توسط پایپ لاینی به قطر 450 ملی  از زیر زمین آب را انتقال میدهد .
به گفته او با تطبیق این پروژه سه ذخیره بزرگ که هرکدام ظرفیت ششصد متر مکعب آب را دارد به طول هفتاد کیلو متر در داخل شهر ایبک نل دوانی و به هر خانواده شهر ایبک آب آشامیدنی توزیع میشود.
همچنان دراین محفل انجنیر عتیق الله خواصی معین مالی واداری وزارت احیا وانکشاف دهات گفت که برعلاوه این پروژه ، پروژه دیگری به هزینه سه ملیون دالر از که طریق انجنیران آن وزارت سروی گردیده شامل پنج ذخیره آب و نلدوانی به طول هفتاد کیلو متر داخل شهر ابیک میباشد که درصورت تطبیق این پروژه ده ها هزار باشنده گان شهر ایبک از آب صحی آشامیدنی مستفید میگردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا