سیاست

سرتاج عزیز: طالبان با حکومت آینده افغانستان مذاکره میکنند

کابل/9/دلو/باختر
سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجه صدراعظم پاکستان گفته است که  پس از ختم دورهء کاری رئیس جمهور کرزی مذاکرات صلح از سر گرفته شود.
به گزارش آژانس باختر، وی این مطلب را دیروز در یک سخنرانی خویش در واشنگتن بیان داشته گفت که فرصت های بهتر وجود دارند که پس از ختم دورهء کاری رئیس جمهور کرزی و کنار رفتن او از قدرت، مذاکرات صلح افغانستان از سر گرفته شود.
مشاور امنیت ملی پاکستان افزوده است که احساس اش اینست که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ماه اپریل، طالبان ممکن نسبت به حکومت فعلی با حکومت جدید افغانستان گفتگو های بیشتر را انجام دهند.
سرتاج عزیز گفته است که پاکستان فرصتی را برای از سر گیری مذاکرات به هدف پایان جنگ طولانی افغانستان می بیند، مشروط بر اینکه طالبان خواهان مذاکرات با حکومت جدید افغانستان پس از کناره گیری حامد کرزی باشد. 
این در حالیست که رئیس جمهور و حکومت افغانستان بارها تاکید داشته اند که آغاز عملی و علنی پروسه صلح افغانستان در دست امریکا و پاکستان است.
به باور آگاهان امور، از اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی و امور خارجه صدراعظم پاکستان استنباط می گردد که پاکستان بر طالبان تسلط دارد و هر زمانیکه بخواهد، می تواند آنانرا به میز مذاکره بکشاند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا