ورزش

تلاش شناگران افغانستان برای حضور در المپیک 2020

کابل باختر 14 سرطان
فدراسیون ملی شنای افغانستان گفته که تلاش دارد تا زمینه حضور سه شناگر از جمله یک زن را برای حضور در رقابتهای المپیک سال 2020 فراهم کند.
مسئولان این فدراسیون میگویند که هیج امکاناتی برای تمرین ندارند و اکنون برای ساخت یک حوض شنا برای تمرین شناگران زن به صورت آنلاین درخواست کمک کردهاند.
زنان عضو کمیته شنای افغانستان میگویند که مصارف تمرین را شخصی میپردازند و که هزینه آن نیز سرسام آور است.
نبود امکانات باعث شده که این زنان شناگر حتی یکبار هم در هفته نتوانند تمرین کنند.
هلینا صبوری، رئیس کمیته شنای زنان افغانستان میگوید تلاشهایش برای فراگرفتن این رشته در نهایت به بار نشسته، خودش شنا آموخته و تاکنون شش دختر دیگر را نیز شناگری آموزش داده است.
او گفت که برای نخستین بار توانست توجه فدراسیون شنای افغانستان را برای ایجاد یک کمیته زنان شناگر جلب کند.
خانم صبوری میگوید که برای جلب کمک به شناگران افغانستان تلاش کرده ولی کمک عملی از سوی فدراسیون ملی شنای افغانستان نشدهاست.
احسان طاهری، رئیس فدراسیون ملی شنای افغانستان میگوید که این فدراسیون نیز تلاش کرده و برای حل مشکل شناگران و به خصوص زنان کارهای انجام دهد.
او گفت که جمع آوری کمک از طریق آنلاین یکی ازاین تلاشها است.
طاهری گفت که تا هنوز فقط حدود 2000 دالر برای کمک به شناگران زن جمع آوری شده، ولی برای ساخت یک حوض شنا نیاز به حدود 250 هزار دالر است.
او گفت که برای شرکت در مسابقات المپیک 2020 توکیوی جاپان این فدراسیون ، تلاش دارد که سه سهمیه بگیرد، دوسهمیه برای مردان و یکی برای زنان.
درصورتیکه این سهمیه به افغانستان داده شود، برای اولین بار شناگران افغانستان در رقابتهای المپیک شرکت خواهند کرد.
او گفت که از یک شرکت برازیلی نیز خواسته شده که لباس شنا براساس فرهنگ اسلامی برای شناگران زن افغانستان بسازد.
طاهری میگوید در صورتیکه تلاشها برای جمعآوری پول نتیجه ندهد، از شاروالی کابل خواهد خواست تا یکی از چهار حوضهایش را در اختیار شناگران زن قرار دهد.
فدراسیون شنای افغانستان میگوید طرح ایجاد تیم شناگران زن در آغاز با واکنشهای تند شماری از افراد جامعه روبرو بود و اکنون شمار زیادی از دختران برای عضویت در کمیتهای شنا درخواست دادهاند.
به گفته مقام های فدراسیون شنای افغانستان بیشتر کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان نیز تیم شنا زنان دارند.  فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا