امنیت

سردسته داعش در افغانستان بازداشت شد

کابل/17حمل/باختر
اداره امنیت ملی می گوید که سردسته داعش در افغانستان بازداشت شده است.
دفتر مطبوعاتی اداره امنیت ملی اعلام داشته است که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان با 19 تن از همکاران نزدیکش به شمول قاری زاهد و سیف الله مشهور به ابوطلحه‌ی پاکستانی طی یک عملیات هدفمند گرفتار شدند.
اسلم فاروقی در اعترافات اولیه خود از ارتباطات گسترده سازمان‌های استخباراتی منطقه‌ یی با گروه داعش شاخه خراسان پرده برداشته است.
عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، باشنده‌ اصلی قریه‌ آخندزاد‌گان منطقه‌ اورکزی اجنسی بوده است. وی قبل از این به عنوان مسوول نظامی شهر پشاور، قومندان گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسئول عملیات‌های داعش در خیبر اجنسی فعالیت داشت که بعد از کشته شدن ابوسعید باجوری به عنوان والی نام نهاد داعش در افغانستان تعیین شد. اورکزی روابط تنگاتنگی با سایر شبکه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه و شبکه‌ حقانی نیز داشت که این ارتباطات اکنون در سطوع مختلف گروه داعش شاخه خراسان گسترش یافته است. همچنان قاری زاهد مشهور به معاذ مسوول نظامی داعش در افغانستان و سیف الله مشهور به ابوطلحه‌ پاکستانی مسوول جلب و جذب و تنظیم افراد در کتیبه‌های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بودند.عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا