سیاست

روسیه به افغانستان هلیکوپتر میفرستند

کابل باختر/ 28/ ثور
روسیه دوازده هلیکوپتر نظامی به افغانستان میفرستند.
اداره صادرات تسلیحاتی روسیه گفته است این هلیکوپتر ها از نوع ( مي -17 ) بوده که از آن درحمل و نقل نظامی استفاده خواهد شد.
گریگوری کوزلوف رییس ادارهء صادرات تسلیحاتی روسیه میگوید که فروش این هلیکوپتر ها به افغانستان به اساس قرار دادي صورت میگیرد که درسال 2011 وزارت دفاع امریکا عقد شده است ارزش پولی این قرارداد بالغ به سه صد وشصت و هفت ملیون دالر میگردد ، تاکنون ادارهء یاد شده 21 فروند از این هلیکوپتر را به جانب افغانستان سپرده شده و دوازده فروند دیگر به زودی به جانب افغانی تحویل داده میشود.
یک آگاه امور نظامی که نمیخواهد نامش گرفته شود به آژانس باختر گفت : تجهیز شدن نیروی هوایی افغانستان با دوازده فروند هلیکوپتر دیگر یک گام به سوی تجهیز نیروی هوایی کشور است مگر مشکلات موجود در قوای هوایی را حل کرده نمیتواند ما به امکانات بیشتر هوایی منجمله طیارات جنگی ، طیارات شکاری و طیارات ترانسپورتی نیاز داریم قبلاً دولت امریکا نوع از طیارات ترانسپورتی را برای افغانستان از ایتالیا خریداری کرد مگر به جز یک فروند آن هیچ کدام دیگر ازاین طیارات قابل استفاده نبود. ضمناً در گذشته ناتو طیارات کارگرفته شده از چند کشور اروپاشرقی برای افغانستان خریداری کرده است . هدف این است که نیروی هوایی افغانستان به گونه هدفمند و برنامه ریزی شده تجهیز شود هلیکوپتر میتواند یک صف از قوای هوایی ما باشد مگر نمیتواند با مشکلات موجود به گونه اساسی مقابله نماید. ما درکنار هلیکوپتر به طیارات جنگی ، کشفی و صنف راکت نیاز داریم . که باید به آن رسیدگی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا