سیاست

وزیر امور خارجه جمهوری هند خطاب به معاون اول ریيس جمهور ، ما مصروف بررسي نيازمندي هاي امنيتي افغانستان هستيم

كابل 2 سنبله باختر

معاون اول ریاست جمهوری پس از چاشت امروز با خانم سوجیتا سنگ، معاون وزیر امور خارجه جمهوری هند در قصر صدارت دیدار نمود ه روي زمينه هاي هرچه بيشتر انكشافروابط ميان دو كشور به بحث پرداخت .

دفتر مطبوعاتي ريست جمهوري به آژانس باختر خبر داد،در این دیدار که سفیر جمهوری هند در کابل نیز حاضر بود، مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری با توجه به سابقه روابط  و علایق دوستانه و مشترکات  میان جمهوری هند و افغانستان، هند را کشوری خواند که برای مردم ما همکاری های بی شایبه و مفیدی را انجام داده است که در خور تمجید می باشد.

معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که جمهوری هند در راه باز سازی و نوسازی افغانستان کمک های بیدریغ انجام داده است که مردم ما آن را به دیده قدر می نگرند و امیدوارند که این کمک ها در آینده نیز ادامه یافته و در همه ابعاد افزایش یابد.  معاون اول ریاست جمهوری نیاز افغانستان را به کمک های جمهوری هند مهم خوانده افزود که نیروهای امنیتی کشور ما بیشتر از دیگر بخش ها به کمک های هندوستان نیاز دارد زیرا ما در آستانه دو تحول بزرگ در کشور ما که عبارتند از انتقال مسئولیت های امنیتی و انتقال سیاسی می باشد، قرار داریم.

در این دیدار خانم سوجیتا سنگ، معاون وزیر امور خارجه  جمهوری هند گفت که ما در حال بررسی های همه جانبه نیازمندی نیروهای امنیتی افغانستان هستیم تا معلوم شود که ما دارای چه ظرفیت هایی برای ارایه کمک های لازم به افغانستان هستیم.

وی افزود با وجود تهدیدات ما در افغانستان خواهیم بود و از هیچ گونه کمک  برای مردم و کشور افغانستان دریغ نخواهیم کرد.

معاون وزارت خارجه هند از عملکرد نیرو های امنیتی افغانستان در برابر تروریست هایی که به قنسل گری هند در جلال آباد حمله کردند اظهار قدر دانی کرده و از کشته شدن کودکان افغانستان در این رخداد اظهار تأسف کرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا