صحت

سنگ تهداب تعمیرشفاخانه جدید صحت روانی در کابل گذاشته شد

کابل باختر 17 جوزا

کار ساختمان تعمیر جدید شفاخانه صحت روانی امروز در کابل آغاز گردید.

به گزارش آژانس باختر، این شفاخانه به کمک مالی بلاعوض اتحادیه اروپا به هزینه 300 هزار دالر امریکایی الی اخیر ماه سنبله سال روان در سه طبقه اعمار میگردد.

این شفاخانه بعد از تکمیل کار ساختمانی آن خدمات صحت روانی و تسهیلات ادویه و لابراتواری را برای مریضان روانی و نیازمندان فراهم خواهد نمود

دوکتور عبدالله فهیم سرپرست معینیت عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه دراین مراسم صحبت نموده ایجاد این شفاخانه را یک قدم مهم دیگر در بهبود عرضه خدمات صحت روانی در کشور عنوان نمود.

وی اضافه کرد که تاثیرات منفی و آلام آور جنگ ها و نابسامانی های سه دهه اخیر درکشور باعث مشکلات روانی برای هموطنان ما گردیده شماری زیاد مردم کشور از این ناحیه رنج میبرند.

سرپرست معینیت عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه افزود که بر علاوه اعمار این شفاخانه، وزارت صحت عامه استراتیژی ملی صحت روانی را برای 5 سال آینده انکشاف داده که در آن عرضه خدمات روانپزشکی برای تمام گروپ های معروض به خطرو مناطق دور افتاده در نظر گرفته شده است.

به همینگونه شاژدافیر اتحادیه اروپا صحبت نموده گفت که اعمار این شفاخانه به عنوان یک بخش از حمایت های دوامدار اتحادیه اروپا با مردم و دولت افغانستان است و اتحادیه اروپا قویا متعهد است تا مردم افغانستان را در عرصه های گوناگون منجله عرضه خدمات صحی کمک نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا