امنیت

مسولان برنگرانی های مردم چه پاسخی دارند

کابل باختر/ 28/ حوت
سال نوهجری خورشیدی فرامیرسد مگر مردم از بابت چالش های امنیتی و  پارۀ از مشکلات دیگر نگران اند و برای رفع چنین نگرانی ها از مسولان پاسخ روشن میخواهند.
عبدالعظیم اندیشمند آموزگار دریکی از مکاتب کابل میگوید که او از فرارسیدن سال نوهجری خورشیدی خوشحال است ، درکنار آنکه طبیعت جامه تبدیل میکند ما به گرامیداشت از نوروز باستانی به ارزش های کهن فرهنگی خود به تمدن گذشته خود به رسوم و عنعنات پسندیده خود افتخار میکنیم مگر تجلیل از نوروز درسالهای اخیر بامشکلات معین مواجه است درکنار آنکه نوروز ستیزی از سوی کشورها وحلقات که خود تاریخ و فرهنگ ندارند درحال ترویج است ، حلقات تروریستی داعش و طالب دشمنی شان را درایام ملی ، فرهنگی و سیاسی هم به رخ مردم کشیده اند آنها بارها اجتماعات مردم را در ایام خوشی هدف قرار داده اند دلهره من منحیث یک شهروند از همین ناحیه است.
سونیتا حمید کارمند وزارت مخابرات میگوید که او درکنار نگرانی های امنیتی از ناحیه مشکلات اجتماعی درایام نوروز نگران است درپارک ها محلات تفریحی ، جاده ها … موجودیت افراد ولگرد و مزاحم ، مصونیت و آرامش خانواده ها را تهدید میکند . ضمناً ازدحام ترافیکی و بندیش راه مشکل دیگرئیست که ما را رنج میدهد.
مگر سرپرست قوماندانی گارنیزیون کابل این نگرانی ها را مؤجه نمیداند جنرال محمد افضل امان به خبرنگار آژانس باختر گفت ، کابل و حومه آن سراز امروز تحت پوشش یک برنامه ویژه امنیتی قرار گرفته است.
حضارات درجه یک وبرنامه تدابیری را محلات آسیب پذیرمشخص گردیده و محلات تفریحی و مزدحم شهرنیز تحت پوشش امنی تی قرار گرفته.
ما با تجارب که از گذشته داریم برنامه های امنیتی را تجدید کردیم و سطح خطر کاهش قابل ملاحظه یافته است .
به گفته موصوف ، نیروهای ریزرفی از گارنیزیون کابل زون پولیس شمشاد وزون آسمایی مشخص شده اند و این تدابیر درتفاهم با شهریان کابل و مسولان و بزرگان محلی اجرا خواهد شد.
او به مردم اطمینان داد که نوروز در فضای امن برگزار خواهد شدو غرض جلوگیری از تخطی های ترافیکی و استفاده سواز وسایط  ، پوسته های امنیتی تازه ایجاد شده ، بررسی وچک وسایط صورت خواهد گرفت.
برگزاری نوروز به عنوان جشن عنعنوی و باستانی مردم افغانستان یک جشن سراسری است و بلخ بیشتر از هرمنطفه دیگر شاهد حضور مردم از ولایت های مختلف کشور  خواهد بود سفر به ولایت بلخ آنهم از مسیر شاهراه سالنگ در گذشته با مشکلات و درحالات هم با حوادث اسفبار ترافیکی همراه بوده است .
مگر ریاست ترافیک میگوید که دراین خصوص آمادگی ها ی لازم صورت گرفته است.
سمونوال عبدالودود خیرخواه یکتن از مسوولان ترافیک به آژانس باختر گفت ، پولیس ترافیک چهار روز قبل از نوروز تدابیری را روی دست گرفته است و دراین آمادگی نیروهای ریزرفی جهت بهبود بخشیدن ساحات وجاده های ترافیکی توظیف گردیده اند .
به منظور تامین امنیت  شهرمزارشریف وحومه آن ، شاهراه پروان مزارشریف کابل پروان از افراد ریزرفی پولیس ترافیک استفاده میشودو پوسته های سیار بازرسی  نیز ایجاد گردیده است .
بصیر مجاهد سخنگوی پولیس کابل میگوید که پولیس کابل با تقویت نیرو ها در محلات آسیب پذیر مانع هر نوع قانون شکنی خواهند شد.
او گفت که برای تامین امنیت درکابل برنامه های ویژه اتخاذ گردیده مگر تحقق آن نیاز به همکاری مردم دارد.
ضمناً او هشدار داد استفاده از پتاقی و یا بازیچه های دیگر که باعث خدشه دارشدن روان و مصونیت اجتماعی مردم شود منع بوده و پولیس با عاملان آن برخورد جدی خواهد کرد.  ختم/ فریبا احسان زاده – عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا