جهان

رئیس جمهور امریکا: داعش را نابود می‌کنیم

واشنگتن/دویچه وله/باختر/17 قوس
بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک سخنرانی تلویزیونی عنوانی ملت گفت که همه تلاش‌های ممکن را برای مهار کردن "فاز جدید" تروریزم روی دست می‌گیرد.
رئیس جمهور اوباما در این سخنرانی خود تلاش کرد به مردم ایالات متحده در پی تیراندازی مرگبار در سان برناردینو ایالت کلفورنیا اطمینان مجدد بدهد و همچنین تاکید کرد که تروریست‌ هایی را که حملاتی را بر ایالات متحده طراحی می‌کنند مورد پیگرد قرار می‌دهد.
او در این سخنرانی تلویزیونی گفت که تهدید تروریزم واقعی است و ما بر آن غالب می‌شویم.
رئیس جمهور امریکا از هیچ گونه تغییری در سیاست خود در مبارزه علیه تروریزم صحبت نکرد، اما اطمینان خود به استراتژی کنونی اداره‌اش در مبارزه علیه تروریزم را ابراز داشت. او در عین زمان به امریکایی‌ها از مغلوب شدن در مقابل ترس هشدار داد.
اوباما گفت: ما گروه داعش و دیگر سازمان‌هایی را که تلاش می‌کنند به ما آسیب بزنند، نابود می‌کنیم.» اوباما خاطرنشان ساخت که نیروهای امریکایی به تعقیب تروریست‌ها در خارج ادامه می‌دهند و با ایتلافی متشکل از شرکای خود در سوریه و عراق علیه جنگجویان "قاتل" داعش مبارزه می‌کند.
او در عین زمان افزود که امریکا نباید دوباره به یک جنگ پرهزینه زمینی در شرق میانه وارد گردد و افزود که این چیزی است که گروه‌هایی مانند داعش می‌خواهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا