اخبارجامعهصحت

هزاران معتاد در بغلان درمان و به زندگی عادی برگشتند

پلخمری 23 جدی باختر
هزاران معتاد به مواد مخدر در بغلان درمان و به عنوان عضو فعال جامعه ، به زنده گی عادی برگشته اند.
به اساس ارقام ارائه شده، دربیش از دوسال اخیر با بازگشت امارت اسلامی، در بغلان، سه هزاروچهارصد معتاد درمان شده اند و اکثرمطلق این افراد، زنده گی عادی اختیار کرده اند.
ملا محمد نبی کامران مدیر مبارزه با مواد مخدر اداره ی پولیس بغلان اعتیاد را یک پدیده شوم در کشور خوانده به آژانس باخترگفت “این اداره در کنار مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، طی دو سال اخیر سه هزار چهارصد تن معتاد را از نقاط مختلف بغلان جمع آوری و در دو کمپ درمانی تداوی نموده است.”
به گفته کامران، تعداد اندکی از معتادین که بی سرنوشت و خانواده نداشته اند دوباره به اعتیاد رو آورده اند اما بیشترین شان ، عضو فعال جامعه شده اند.
به گفته کامران همین آکنون نزدیک به دوصد پنجاه تن دیگر تحت درمان بوده وبا فرارسیدن سرما هیچ معتاد در فضای باز به سر نمی برد .
فضل الحق قلندری کارشناس مبارزه با مواد مخدر در رابطه به اضرار اقتصادی این پدیده سخن گفته افزود:اعتیاد ابعاد اضرار اقصادی و اجتنماعی زیاد دارد معتاد در حقیقت یک مریض است و جامعه مریض هیچ گاه نمی تواند پیشرفت اقتصادی داشته باشد.
وی علاوه کرد: معتاد باردوش خانواده و جامعه بوده و مفاد مواد مخدر تنها به جیب چند تا مافیا آنهم بیرون از کشور میریزد.
داکتر نجیب الله سکندری در مورد ضرر های صحی اعتیاد گفت:تمام وجود انسان را اعصاب کنترول می کند استفاده از مواد مخدر مستقیم بالای سیستم عصبی ضربه میزند.
به گفته داکتر سکندر وجود انسان یک امانت الهی است وما باید در امانت خیانت نکنیم اگر اعصاب ما خوب بود صحت ما خوب است اگرسیستم عصبی ما دچار مشکل شد صحت ما نیز خراب خواهد شد.
در همین حال عبدالعزیز و عبدالمنان دو معتاد درمان شده ، از دلسوزی مسوولین امارت اسلامی، ابراز خرسندی کرده وعده سپردند که پس از این در جامعه یک فرد مفید خواهند بود.
در هیمن حال مسوولان در هرات می گویند: صدها معتاد به مواد مخدردر این ولایت درمان شدند.
دفتر رسانه های بخش مبارزه با مواد مخدر اداره ی پولیس هرات با ارسال خبرنامه یی به آژانس باخترگفت: دراین دوره سه صدو پنجاه ودو معتاد از ولایت های ارزگان، هلمند، کندهار، دایکندی وزابل درکمپ ویژه ی درمان معتادان درهرات درمان شدند و به زندگی عادی بازگشتند.
این افراد یک مدت معین تداوی را در کمپ چهارهزاربستر ویژه ی درمان معتادان درهرات، سپری کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا