امنیت

وزیردفاع ملی: وضعیت امنیتی نسبت به گذشته بهبود یافته است

 

کابل 12 جدی باختر

وزیردفاع فرانسه درملاقات با بسم الله  محمدی وزیر دفاع ملی به ادامه  همکاریهای آنکشور  پس از سال 2014 به افغانستان  اطمینان داد.

 به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر،دراین ملاقات که معاون اول وزارت دفاع ملی نیز حضورداشت، بسم الله  محمدی وزیر دفاع ملی، از حمایت وهمکاری های کشور  فرانسه در جهت تامین امنیت، آموزش نیروهای افغان، بازسازی و سایر عرصه  ها به خصوص در ولایت کاپیسا با قدردانی یاد آوری  به عمل اورده علاوه نمود، در مجموع وضعیت امنیتی در سراسر کشور  نسبت به گذشته بهبود یافته، فشار نظامی به خصوص عملیاتهای همیشه گی اردوی ملی باعث وارد آوردن  ضربات کوبنده و سنگین برسران و فرماندهان طالبان گردیده است. پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی  به نیروهای  افغان با موفقیت به پیش میرود، تااکنون بیشتر از چهل و پنج  هزار تن از نیروهای خارجی، کشور مارا ترک گفته اند که خوشبختانه وضعیت امنیتی نسبت به گذشته  بهبود یافته است.

اویک بار دیگر به تجهیر اردوی ملی تاکید نمود.

وزیردفاع ملی افزود: مردم از جنگ خسته شده اندو خواهان تامین صلح اند ما به خاطر تامین صلح درکنار فشار نظامی به تلاشهای صلح جویانه نیز ادامه میدهیم مگر صلحی میخواهیم که شرافتمند و باعزت باشد ودست آوردهای ده سال ما به هدر نرود.

همچنان وزیردفاع فرانسه ازانتقال موفقانه پروسه مسوولیت های امنیتی اظهار خرسندی نموده اضافه داشت اعلام مرحله چهارم انتقال مسوولیت امنیتی نوید خوبی برای مانیز بشمارمیرود، بالای  توانمندی نیروهای امنیتی افغان مطمئن هستم  تعهدات ما در مقابل شما پابرجااست به آن عمل مینمائیم پروژه برق رسانی در سروبی و کاپیسا را به انجام میرسانیم، تعلیم  و تربیه نیروهای افغان را در همه عرصه ها بخصوص در بخش استخبارات درکابل و

پاریس ادامه میدهیم.

مطابق به معاهده استراتیژیک میان هر دوکشور به همکاریهای خود حتی پس از سال2014 نیز ادامه میدهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا