سیاست

فعالان حقوق زن: نمایندگان مردم باید به خواست های مردم توجه کنند

کابل باختر 5 ثور
شماری از فعالان حقوق زن و  خبرنگاران می گویند اعضای مجلس  جدید باید همیشه  به رای مردم فکر  کنند وبدانند که مردم ازآنان چه می خواهند .
آنان با آن که از آغاز دور جدید شورای ملی استقبا ل می کنند در کنار آن خواست های مردم را در برابر اعضای جدید قرار می دهند .
داکترحبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح افغانستان در صحبتی به خبر نگار آژانس باختر گفت:  توقع ما ازمجلس جدید این است که مانند سایر کشور های جهان در راستای تطبیق قانون اقدام جدی داشته باشند و به سمت گرایی و قوم گرایی نپردازند به منافع ملی فکر کنند.
او گفت که خواست مردم افغانستان درشرایط موجود صلح دوام دار است و صلح یکی از خواست های همه  است و نقش نمایندگان مردم در این راستا با اهمیت می باشد .
او گفت: نباید مذهب گرایی و قوم گرایی درنظر گرفته شود ونمایندگان تلاش کنند تا از دست آورد های سال های گذشته به خوبی استفاده شود و حق هیچ فرد  کشورپامال نشود ونه  به کسی اجازه داده  شود تا حق کسی را پامال کند .
خالده رشید یکتن از خبر نگاران تلویزیون زن می گوید: خواست ما از نمایندگان این است که حالا که مردم به آنان رای داده اند و درخانه ملت می روند مدافع حقوق اساسی تمام اتباع کشور باشند واز تک تک شان دفاع کنند.
وی گفت که نمایندگان باید یک اجماع ملی را به خاطرصلح تشکیل بدهند ، نظریات زنان ، جوانان و کهن سالان را مدنظر داشته باشند  ونگذارند که دوره سیاه برای زنان دوباره تکرار شود .
عنایت الله زیارمل خبرنگارآزادی : به دسترسی مردم به اطلاعات اشاره می کند و از اعضای جدید می خواهد که نهاد های دولتی را مجبور کند تابه حق دسترسی مردم به اطلاعات احترام کنند و  اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهند .
او به روند مذاکرات صلح نیز تماس گرفت و گفت که اولویت مردم صلح است .
باید نمایندگان مجلس جدید این اولویت را مدنظر داشته باشند و نگذارند خانه ملت به میدان مبارزات شخصی مبدل شود .# نیلوفر دانش/ مومنه احمد یار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا