جامعه

فهیم دشتی : ناپدید شدن پول صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان یک شایعه است

کابل باختر/4/ جدی
درمحفل بزرگ داشت از یک سالگی ایجادکمیته مشترک رسانه ها وحکومت گزارش شد که ناپدید شدن پول از صندوق حمایت مالی ازژورنالیستان یک شایعه است .
به اساس گزارش مسوول مطبوعاتی صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان، دراین محفل ابتدا استاد سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری صحبت نمود و گفت : آزادی بیان خط قرمز حکومت وحدت ملی میدانیم و به  هیچ کسی اجازه نمیدهیم که به آزادی های مردم ورسانه ها تعرض کند.
وی اضافه کرد که شرایط دنیای معاصر قابل تغییر نیست و افغانستان هم هرگز به عقب برنمی گردد.
وی اضافه کرد ، تکنالوژی مدرن امروز کار رسانه ها را آنچنان نهادینه و ماندگار ساخته که کسی به آسانی نمیتواند زبان رسانه ها را ببندد و یا حق آزادی بیان را از رسانه ها سلب کند.
معاون دوم رییس جمهور اضافه کرد کمیته مشترک با آن که بین حکومت و رسانه ها مشترک است اما این کمیته بدون تفاوت بین اعضای حکومتی و اعضای رسانه ها توجه همه، متمرکز به حل مشکلات ژورنالیستان در سطح کشور است .
همچنان استاد دانش اضافه کرد ، دریک و نیم دهه اخیر درعرصه رسانه بیشتر ازیک و نیم قرن اخیر شاهد پیش رفت بوده ایم.
فاضل سانچارکی معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دراین محفل یاد آور شد که کمیته مشترک رسانه ها وحکومت توانسته است دریک سال دوسیه های انبار شده پانزده سال را بررسی کند.
همچنان فرید حمیدی لوی څارنوال کشور گفت که آزادی بیان از اصول مندرج درقانون اساسی کشور است و دولت افغانستان متعهد به این قانون بوده و پس از این هیچ دوسیه خشونت برخبرنگاران بدون رسیدگی نمی ماند.
درهمین حال فهیم دشتی عضو فدراسیون ژورنالیستان افغانستان و یکی از اعضای کمیته مشترک رسانه و حکومت گفت ، نفس تشکیل این کمیته برای هماهنگی و تامین ارتباطات میان نهادهای امنیتی و رسانه یی بوده است.
فهیم دشتی همچنان درخصوص ایجاد تغییرات درطرزالعمل و اعضای هیات مدیره صندوق ، بررسی مالی و اداری صندوق حمایت ژورنالیستان وجذب کمک برای تقویه صندوق صحبت نمود وگفت : گزارش های مبنی به ناپدید شدن پول ازصندوق حمایت مالی از ژورنالیستان افغانستان یک شایعه بوده نتایج بررسی نشان میدهدکه درصندوق 24 هزار دالر امریکایی جمع آوری شد و 13 هزار دالر آن ازایجاد تا اکنون با استناد براسناد صرف مساعدت و خریداری اجناس دفتر شده متباقی دربانک موجود میباشد.
باید گفت که صندوق حمایت از ژورنالیستان به اهتمام داکتر سید مخدوم رهین وزیر اسبق اطلاعات و فرهنگ و دست اندرکاران عرصه مطبوعات درسال 1393 تاسیس و تاکنون به یکتعداد از ژورنالیستان که از اثر حوادث ناگوار تروریستی متضرر شده اند مساعدت نقدی و معنوی نموده است.
ختم/ ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا