سیاست

رئیس اجرائیه کشور:جوانان با روشنگری در صدد تامین آینده درخشان برای کشور شان هستند

کابل باختر 22 اسد
از روز جهانی جوانان با حضور داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و صدها تن از جوانان و تحصیل یافته گان، دیروز درقصر سپیدار گرامی داشت به عمل آمد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، درآغاز این نشست رئیس پارلمان جوانان و شماری از نمایندگان فعالان مدنی و دانش پژوهان به صحبت پرداختند، نمایندگان مذکور ضمن برشمردن برخی ازمشکلات و چالش های فرا راه جوانان مطالبات شان را نیز از رهبری حکومت وحدت ملی مطرح کردند.
این نمایندگان معضل بیکاری، عدم رعایت شایسته سالاری، فرارمغزها، رو آوردن جوانان به اعتیاد، دامن زدن به تعصبات قومی و فرقه ای از جانب حلقات مشخص میان جوانان و آموزش افراطگرایی برای جوانان افغان در بیرون از مرزهای کشور را ازعمده ترین چالش ها فرا راه نسل نوین عنوان کردند.
آنان همچنان نقش جوانان را در امر مبارزه با فساد، ترویج فرهنگ همدیگرپذیری، تامین وحدت ملی، روشنگری و دفاع ازتمامیت ارضی کشور برازنده و درخورتوجه خواندند، نمایندگان جوانان ضمن تقدیر و امتنان از تشویق و توجه رئیس اجرائیه درامر رسیدگی به چالش های جوانان، از عدم تحقق برخی تعهدات رهبری حکومت وحدت ملی نسبت به جوانان انتقاد کردند.
سپس داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، روز جهانی جوانان را به همه آینده سازان کشور، بویژه جوانان حاضر در نشست مبارک باد عرض کرده همه را خوش آمدید گفت، و درد و مشکلات جوانان را چالش های مشترک همه مردم افغانستان خواند.
داکترعبدالله عبدالله همچنان تاکید ورزید که تامین امنیت و رسیدگی به مشکلات جوانان مسوولیت حکومت می باشد، و تصریح کرد که  حکومت وحدت ملی نیز برنامه هایی را برای بهبود وضعیت امنیتی و رسیدگی به چالش های فرا راه جوانان روی دست دارد.
رئیس اجرائیه جوانان را افتخارآفرینان کشور خطاب کرده خاطر شان ساخت این نسل بارها بیرق سه رنگ کشور را در مسابقات بین المللی درعرصه های مختلف به اهتزاز در آوردند، و سرور و شادمانی برای ملت شان هدیه کردند.
رئیس اجرائیه در ادامه سخنان خویش اضافه کرد شناختی که من از جوانان کشورم دارم همه این ها سرشار از انرژی، انگیزه، اعتماد به نفس و تعهد به منافع ملی می باشند، وی همچنان تاکید ورزید که نباید نابسامانی های موجود شما را نسبت به آینده درخشان مایوس نماید.
رئیس اجرائیه همچنان علاوه کرد، موجودیت تعصب و تبعیض در طول تاریخ به مردم افغانستان آسیب های جدی رسانیده است، بر اساس گفته های وی کسانی که به تعصبات قومی، زبانی و مذهبی دامن می زنند دشمنان مردم افغانستان هستند، او خطاب به آینده سازان گفت: شما جوانان سعی کنید با تقویت روحیه وحدت و همدلی برعلیه پدیده شوم تعصب مبارزه نمایید، یقینا کسانیکه به تعصب نه می گویند و با روحیه ملی در میان مردم افغانستان فعالیت می کنند، می توانند جایگاه خاص و محبوبیت فراوان را در نزد شهروندان کسب کنند. چون مردم ما از تعصب متنفر اند.
داکترعبدالله عبدالله درادامه سخنان خویش افزود درشرایط کنونی کشور جوانان در تمامی حوزه ها مسوولیت جدی و سازنده را عهده دارهستند، بویژه در دفاع و روشنگری، نسل نوین از یکطرف با حضور درصفوف پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی سینه سپر می نمایند و از عزت، شرف و تمامیت ارضی وطن خویش دفاع می کنند و ازجانب دیگر با روی آوردن به مراکز آموزشی وعلمی در تلاش این است تا آینده درخشان را برای مردم شان رقم زنند. به رغم اینکه دشمنان مردم افغانستان و بشریت همواره سعی می کنند با تحرکات تخریبکارانه چراغ علم و دانش را در کشور ما خاموش نمایند.
رئیس اجرائیه همچنان اشاره کرد جوانانی که فرار را برقرار ترجیح می دهند ناگزیری شان را درک می کنیم، اما فرار از کشور راه حل نیست، نیاز است به رغم چالش های موجود همه دست بدست هم دهیم و برای آبادانی کشور خویش به تلاش های خستگی ناپذیر و مشترک ما سرعت ببخشیم.
داکترعبدالله عبدالله همچنان تاکید ورزید مبارزه ای که توسط نیروهای جوان و دلیر کشور برعلیه گروه های تروریستی جریان دارد، این مبارزه نه تنها برای یک کشور بلکه، برای استقرار صلح جهانی است، بناء ما درصف حقانیت قرار داریم و نباید توطیه های که از جانب دشمنان چیده می شوند، در اراده ما خلل وارد کند.
در اخیر نشست رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان روز جهانی جوانان را یکبار دیگر خجسته باد عرض نموده از بارگاه حق آرزوی موفقیت و کامروایی به نسل نوین کشور کرد. وی همچنان تصریح کرد، رهبری حکومت وحدت ملی نقش سازنده جوانان را درهمه عرصه ها بخوبی درک می کند، و به جوانان وعده سپرد، مطالبات و چالش های را که مطرح کرده اند مورد غور و بررسی قرار می دهد و راه های حل مناسب را جستجو می نماید. ختم/ ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا