جهان

راهبرد اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی اعلام شد

منابع خبری – باختر7 حمل
– مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهبرد جدید این اتحادیه درباره کشورهای آسیای مرکزی را شامل توسعه پایدار منطقه، اصلاحات درحوزه حقوق بشر، حاکمیت قانون، توسعه کسب و کار ، تقویت امنیت و همکاری و تعاملات منطقه ای اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری 'آسیای مرکزی'، فدریکا موگرینی که برای شرکت در کنفرانس بین المللی تامین امنیت افغانستان به تاشکند پایتخت ازبکستان سفر کرده است ، روز سه شنبه در دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی استراتژی جدید اتحادیه اروپا در این منطقه را تشریح کرد.
موگرینی در این دیدار بر اهمیت تلاش های مجامع بین المللی و نیز کشورهای منطقه در برقراری صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد.
وی افزود: اتحادیه اروپا از طرح های منطقه ای با مشارکت کشورهای آسیای مرکزی برای تقویت روابط با افغانستان از جمله ساخت خطوط ریلی، خطوط لوله، حمل و نقل هوایی استقبال می کند و آنها را گامی مهم در تعاملات منطقه ای می داند .
وزیران کشورهای آسیای مرکزی در این دیدار با تاکید بر اینکه مناقشه در افغانستان فقط از طریق روش های مسالمت آمیز قابل حل است ، اظهار داشتند که گروه طالبان باید از این فرصت بهره مند شود .
موگرینی و وزیران امور خارجه کشورهایی آسیای مرکزی، در مورد ادامه این مذاکرات در آینده ابراز امیدواری کردند .
کنفرانس بین المللی دو روزه تامین امنیت در افغانستان و همکاری منطقه ای روز دوشنبه به میزبانی ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور آغاز شد .
این کنفرانس بین المللی با حضور دبیر کل سازمان ملل متحد ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه ایران ، روسیه ، چین ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، ترکیه ، هند ، پاکستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، عربستان ، امارات متحده عربی ، قطر و معاون وزارت امور خارجه آمریکا برگزار می شود .
اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و فدریکا موگرینی برای حضور در این کنفرانس بین المللی دیروز وارد تاشکند شدند .
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا