امنیت

بهره برداری کانالیزاسیون زندان هرات

شهرهرات 16 قوس باختر
کانالیزاسیون محبس ولایت هرات به کمک مالی کمیته صلیب سرخ با حضور رییس عمومی محابس وتوقیف خانه های وزارت داخله به بهر برداری سپرده شد.
محمد کبیر سیار مسوول مطبوعاتی محبس می گوید قبلا ساکنان اطراف محبس از بوی وتعفن فاضلاب و جمع شدن کثافت رنج می بردند که با ختم این پروژه  مشکل این باشنده گان حل  گردیده است.
پروژه فاضلاب محبس هرات یکی از بزرگترین پروژه های تصفیوی (الی ۷۰ درصد) و انتقال آب فاضلاب در افغانستان میباشد که به کمک مالی و تخنیکی کمیته بین المللی صلیب سرخ اجراء گردیده است.
این پروژه که تحقیقات ابتدایی آن از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز گردیده به هدف رفع مشکلات زیست محیطی محبوسین، کارمندان محبس و ساکنان اطراف محبس ولایتی هرات طراحی گردیده که درکمتر از چهار ماه این کانال هابا به پایه اکمال رسیده است.
این پروژه توسط شرکت ساختمانی ثمر اجراء گردیده که بودجه تقریبی آن در حدود دوصد هزارفرانک سویس میباشد.
در همین حال لوی پاسوال عبدالحلیم  کوهستانی رییس عمومی محابس وتوقیف خانه های وزارت  امور داخله در سفری به هرات این اقدام و کمک مالی صلیب سرخ هرات را به فال نیک گرفت وازهمکاری های دوام دار این کمیته  در عموم محابس قدردانی نمود.
کوهستانی افزود که سران حکومت مرکزی نیز قول داده اند تا برای ساخت محبس جدید با گنجایش سه هزار نفر درسال جدید ساخته خواهد شد.
همچنن دومینیک ایرانشو  مسوول دفتر صلیب سرخ درهرات نیز وعده داد تا همکاری های این دفتر درعموم بخش ها در محابس کشور مخصوصا هرات ادامه خواهد داشت.
دراین محفل انجنیر بارک نماینده ولایت هرات و فضلی رییس محیط زیست نیز از کار نیک صلیب سرخ قدردانی نموده کانال کشی محبس به بیرون از شهر را برای حفظ محیط زیست موثر خواندند.
همچنان مدیر عمومی محبس هرات جنرال حمید الله صدیقی نیز از حسن همکاری صلیب سرخ دراین اداره قدردانی وتحایفب را برای آنان اهداءکرد
قابل ذکر است که پروژه فعلی فاضلاب محبس هرات شامل ۵ عدد سپتیک تصفیه فاضلاب، ۳عدد سیستم آی بی آر تصفیه فاضلاب، دو عدد تانک ته نشین کننده ذرات جامد، یک عدد تانک کانکریتی برای جمع آوری فاضلاب، بخش نصب پمپ، سیستم انتقال داخلی فاضلاب به طول تقریبی یک کیلومتر و سیستم انتقال آب فاضلاب از محبس الی کاراباد به طول تقریبی ۱۸۰۰ متر میباشد.
گفتنی است که محبس هرات هم اکنون بیش تر از سه هزار زندانی دارد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا