سیاست

کمیشنرعالی سازمان ملل در امور پناهندگان: به کمک‌های خود به مهاجران و بی‌جاشدگان افغانستان ادامه می‌دهیم

کابل  6 سرطان باختر
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه صبح امروز در حاشیۀ اجلاس سالانه کران مونتانا با فلیپو گراندی کمیشنرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مقر این سازمان در شهر ژنیو دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، گراندی تشریف آوری رییس اجراییه را به ژنیو خیرمقدم گفت و از تلاش‌ها و توجه ویژه رییس اجراییه به امور مهاجران و دفتر‌های این سازمان در افغانستان قدردانی کرد.
رییس اجراییه نیز از کمک‌ها و حضور این سازمان و توجه شخص  گراندی به امور مهاجران در سطح جهان به ویژه مهاجران افغانستان قدردانی کرد و با در نظرداشت وضعیت در افغانستان خواهان ادامه و گسترش همکاری‌های کمیساریای عالی سازمان ملل شد.
در این دیدار دو طرف به تفصیل قضایا، چالش‌ها، خواست‌ها و نیازهای مهاجران افغانستان، ایران و بی‌جاشدگان داخلی را مورد بحث قراردادند.
رییس اجراییه در صحبت‌خود‌های خود از نهایی شدن استراتیژی مهاجرت از سوی کمیته اجراییوی امور مهاجرین وعودت‌کنندگان شورای وزیران و تصویب قریب‌الوقوع آن از سوی کابینۀ افغانستان خبرداد و تأکید کرد که این استراتیژی چارچوب فعالیت‌های حکومت افغانستان در قبال مهاجران را در آینده سمت‌و‌سو می‌دهد.
گراندی نیز در صحبت‌های خود تأکید کردکه این سازمان به افغانستان و امور مهاجران در این کشور اولویت قایل است و به کمک‌های خود به مهاجران و دفاع از حقوق آنان ادامه می‌دهد.
گراندی با اشاره به اجلاس جهانی و عمده این سازمان در امور مهاجران در ماه دسامبر ۲۰۱۹ از حکومت افغانستان دعوت کرد تا در سطح بالا در این اجلاس اشتراک کنید.
دو طرف در صحبت‌های خود به اصل برخورد انسانی با مهاجران، برگشت دواطلبانه و تدریجی آنان به افغانستان و فراهم سازی زمینه‌های مناسب یک زندگی آبرومندانه در کشور تأکیدکردند و از نقش مثبت پاکستان و ایران در میزبانی از مهاجران افغانستان قدردانی کردند. ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا