سیاست

رئیس جمهوری به ازبکستان سفر کرد

13 قوس کابل باختر
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز به ازبکستان سفر کرد.
به گزارش خبرنگارآژآنس باختر، شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری در یک کنفرانس مشترک خبری در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهوی کشور را یک سفر رسمی خواند و گفت که  در این سفر محمد شرف غنی در این سفرتاریخی با رئیس جمهور و صدراعظم ازبکستان دیدار ودر خصوص گسترش روابط وهمکاری های دوجانبه  اعلامیه های مشترک را به امضا خواهد رساند.
مرتضوی گفت که افزون براین چندین موافقتنامه در بخش های امنیتی، ترانزیت زمینی وهوایی، اقتصاد، تجارت، انرژی وزراعت؛ میان وزیران بخش های مربوط در حضور روسای جمهوری  دو کشور امضاء خواهد شد.
درهمین حال، مسافر قوقندی، سخنگوی وزارت تجارت وصنایع گفت که از میان ۲۱ موافقتنامه یی که در سفر رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به ازبکستان با مقام های این کشور امضاء خواهد شد، دو موافقتنامه آن در عرصه تجارت واقتصاد است.
به گفتهء وی  با امضای موافقتنامه ترانزیت میان افغانستان وازبکستان، افغانستان به دهلیز وصل ازبکستان،  به آسیای جنوبی، آسیای میانه وچین بدل خواهد شد.
احمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم با تأکید بر اهمیت هفتمین نشست قلب آسیا گفت که کشورهای عضو این نشست در یک اعلامیه مشترک از تلاش ها ومقاومت نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با هراس افگنان قدردانی کرده وخواهان همکاری های منطقه یی برای نابود سازی فعالیت های هراس افگنی در سراسر کشورهای عضو  قلب آسیا یا پروسه استانبول شدند.
این در حالی است که هفتمین نشست وزیران خارجه قلب آسیا جمعه گذشته با میزبانی آذربایجان در باکو پایتخت این کشور برگزار شد. نثار " ایثار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا