اقتصاد

۱۶ مورد تدارکاتی به شمول اعمار سرک‌های داخل شهر جلال‌آباد منظورشد

کابل / ۹میزان/  باختر
جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمداشرف غنی رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در ارگ برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬در این جلسه، ابتدا الهام عمر هوتکی رییس عمومی ادارۀ تدارکات ملی گزارش کارکردها و دستاوردهای ۶ ماه نخست سال مالی ۱۳۹۸ را به کمیسیون تدارکات ملی ارائه کرد و گفت که در این مدت، کمیسیون تدارکات ملی ۴۱۳ مورد تدارکاتی به ارزش بیش از ۸۶ میلیارد افغانی را مورد بحث و بررسی قرار داده است که در مقایسه با نیمۀ اول سال مالی ۱۳۹۷، این کمیسیون ۳۳۴ مورد تدارکاتی را به ارزش مجموعی بیش از ۷۰ میلیارد افغانی به بحث گرفته است که تفاوت مثبت را نشان می‌دهد.
سپس طبق اجندا، ۱۸ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه، ۱۶ مورد آن به ارزش بیش از ۸۳۵ میلیون افغانی منظور شد.
بعدً، شاروالی کابل درخواست هدایت پیرامون پروژۀ تدارک مواد ساختمانی (شامل سه مرحله) به اساس قرارداد چهارچوبی و ادارۀ ملی استندرد پیرامون طرزالعمل امور مربوط به آزمایش کیفیت و کمیت مواد نفتی و گاز مایع در بنادر کشور درخواست هدایت کرد که در زمینه جهت پیشبرد امور به وجه احسن، کمیسیون تدارکات ملی هدایت لازم را برای این دو نهاد صادر کرد.
وزارت ترانسپورت درخواست هدایت در مورد پروژۀ سرک از ولسوالی گلران تا رباط سنگی هرات به درازای ۱۰ کیلومتر را کرد که کمیسیون پس از بررسی های همه جانبه، به داوطلبی که نرخ نازل را ارائه کرده بود، این پروژه را منظور کرد.
علاوه برآن وزارت ترانسپورت درخواست هدایت پیرامون پروژۀ ساختمان کارهای باقی‌ماندۀ سرک گردن دیوال تا  چغچران به درازای ۴۰ کیلومتر را از کمیسیون کرد که پس از بحث و مداقه، کمیسیون تدارکات ملی به وزارت مالیه و ادارۀ تدارکات ملی وظیفه سپرد تا پروژه متذکره را بررسی کند و به کمیسیون گزارش ارائه کنند.
در همین حال، درخواست هدایت پیرامون قسمت دوم ساختمان سرک جاغوری الی قره باغ ولایت غزنی مربوط وزارت ترانسپورت، جهت بررسی های بیشتر اعاده شد.
وزارت امور داخله درخواست هدایت پیرامون فدراسیون زنان تجارت پیشه افغانستان را به کمیسیون پیشکش کرد که هدایات همه جانبه در زمینه ارائه شد.
همچنان در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق هدایات فیصله های قبلی این کمیسیون را به بحث گرفتند که مورد تایید آنان قرار گرفت.
به همین ترتیب درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد قرارداد) پروژۀ اعمار و بازسازی سرک قریۀ مرغ‌گیران با فرش اسفالت در کابل؛ درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد) قرارداد خدمات مشورتی سرک شرنه الی انگورهده مربوط وزارت ترانسپورت و درخواست منظوری تعدیل (تمدید معیاد با افزایش قیمت) پروژۀ خدمات انترنت برای پیشبرد امور اسیکودا در ۲۸ سایت گمرکی کشور مربوط وزارت مالیه نیز مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا