سیاست

سفیر چین درکابل :چین آرزومندصلح وثبات دایمی در افغانستان است

 کابل 28 میزان باختر
سفیر چین در کابل امروز در یک نشستی خبری یکبار دیگر بر گسترش  روابط دوستانه و همکارمیان افغانستان و چین تاکید کرد
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،دراین نشستی خبری سفیر چین تاکید کرد که حکومت چین نقش خود در پیشرفت اقتصادی، بازسازی و آوردن صلح در افغانستان در آینده گسترش می‌دهد.
او که درمورد  کمک های آن کشور برای مردم افغانستان در جریان ده سال گذشته صحبت می کرد همچنان تداوم کمک و همکاری چین در افغانستان پس از سال 2014 نیز تاکید کرده افزود که  آرزوی مردم  چین  تامین صلح وثبات دایمی در افغانستان است .
موصوف همچنان روند صلح افغانستان ر ا یک گام ارزشمند  در تامین ،صلح و ثبات عنوان نموده گفت که چین و جامعه جهانی کشورها ی منطقه و احزاب سیاسی را تشویق می کرد تا افغانستان را در تامین صلح کمک ویاری برساند و مرد م چین روند  صلح افغانستان را  حمایت میکنند.
سفیر چین افغانستان رابه مثابه ای پلی در رشد مناسبات اقتصادی وتجارتی منطقه توصیف کرده که  چین و کشورهای منطقه تلاش دارند تا صلح در این کشور به وجود آید تا بازار های تجاری و اقتصادی رونق بیشتر بیابد.
وی   در مورد پروژۀ مس عینک گفت :در نسبت عدم امنیت، کار این پروژه به کندی بیش میرود ولی ما کوشش داریم که با همکاری دولت، امنیت این منطقه بهتر شود و نظر به سرمایه گذاری که در این مورد صورت گرفته  کار آن سرعت بیشتر کسب کند.
به گفته سفیر چین آنکشور تلاش دارد تا توجه سرمایه گذاران چین را در افغانستان جلب نماید تا آنها بتوانند در افغانستان در عرصه های مختلف سرمایه گذاری کنند .
چین از جمله کشورهای بزرگ اقتصادی جهان است که در سال های گذشته کمک های سازندۀ را  در بخش های مختلف به افغانستان انجام داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا