فرهنگ

با پنجاه تن از هنرمندان و فرهنگیان کشور مساعدت نقدی شد

کابل/  اول جوزا / باختر
با پنجاه تن از فرهنگیان و هنرمندان کشور امروز مساعدت نقدی صورت گرفت.
به گزارش آژانس باختر: مساعدت نقدی ریاست جمهوری امروز در اختیار پنجاه تن از هنرمنادن و فرهنگیان کشور قرار گرفت.
پوهاند رسول باوری معین هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ هنگام اهدای این مساعدت به هنرمندان و فرهنگیان از توجۀ محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان  و این که به پیشنهاد مشترک آن وزارت و شورای عالی هنر لبیک گفته شد تشکر کرد.
پوهاند باوری یاد آور شد که وزارت اطلاعات و فرهنگ و شورای عالی هنر به اساس هدایت مقام ریاست جمهوری، به گونۀ مشترک کار می کنند تا زمینۀ دریافت مدد معاش دایمی مانند حقوق تقاعد برای  هنرمندان و فرهنگیان کشور پیدا کنند و به این منظور با شماری از نهاد های دولتی و خصوصی صحبت هایی شده است و پیشرفت هایی هم وجود دارد.
تیمورشاه حکیم یار معاون شورای عالی هنر یاد آور شد که شماری از هنرمندان و فرهنگیان به کمک های جدی نیاز دارند.
او با ذکر نامی شماری از فر هنگیان و هنرمندان که همین اکنون در بستر بیماری قرار دارند تاکید کرد که باید از هر طریق ممکن به کمک آنان شتافت.
حکیم یار، هنرمندان و فرهنگیان  را گنجینه دانست که تاریخ هنر را شکل می دهند.
وی از کار برای ایجاد خانۀ ملی هنر نیز یاد آور شد که به عنوان یک نهاد رسمی در چوکات وزارت اطلاعات و فرهنگ فعالیت خواهد داشت و برای رشد و غنامندی بیشتر هنر و دستگیری ازهنرمندان کار خواهد کرد.
به گفتۀ حکیم یار بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، کار های هنری دسته جمعی مانند تیاتر، برگزاری نمایشگاه ها … به گونه کامل متوقف شده است.
او افزود: ما تلاش داریم که با رفع این معضل( ویروس کرونا) با ایجاد یک راهکار فعال، خلا های ایجاد شده را پر کنیم.
باید گفت که امروز برای هر پیشگام عرصۀ هنر و فرهنگ مبلغ پنجاه هزار افغانی توزیع شد که سلسله آن در آینده ادامه خواهد یافت . صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا