جامعه

امامان مساجد مردم را به پیروی از اصول ، احکام و دساتیر اسلامی تشویق کردند

کابل / 27 سرطان / باختر
امامان برخی ازمساجد امروز قبل از خطبه های نمازجمعه، مردم را به حمایت و پیروی ازدساتیر و آموزه های دینی تشویق کردند.
به گزارش آژانس باختر ازبرخی مساجد؛ عالمان دین درصحبت های شان مسوولیت هرفرد مسلمان را دربرابر جامعه و دیگر انسان ها ، ازدیدگاه دین مبین اسلام مشخص کردند و خاطرنشان کردند که مسلمانان باید به اساس آموزه های دینی و اسلامی زمینه های همزیستی مسالمت آمیز و برقراری صلح دایمی را درکشور فراهم کنند و با همدیگردرفضای اخوت و برادری زندگی کنند.
آنان افزودند که اسلام دین صلح ، آشتی ، برادری و همدیگر پذیری است و مسلمانان را از هرنوع خشونت، آزار، اذیت وبه وحشت انداختن دیگر انسان ها، منع می کند و یگانه راه رسیدن به زندگی آرام و مرفه را قطع جنگ و برادر کشی و تامین صلح سراسری درکشور می داند.
عالمان دین درکنار آن که مردم را به پیروی از اصول ، احکام و دستاتیر اسلامی تشویق کردند ، تاکید کردند که دردین اسلام ریختن خون اطفال، زنان و مردم مظلوم وبیگناه عمل ناروا، ناجایز ونا بخشودنی  است .
آنان ازمخالفان مسلح خواستند که ازجنگ،  خونریزی، برادرکشی و هرگونه خشونت دربرابر مردم بی دفاع و مسلمان کشور، دست بردارند وامر خداوند ( ج ) و دین اسلام را که همانا صلح ، آشتی ، برادری و اخوت است ، به جا کنند.
امامان مساجد جنگ را عمل نا مشروع  وغیر اسلامی خواندند و از مخالفان مسلح تقاضا کردند که درتحقق روند صلح دایمی درکشور، مسوولیت انسانی و اسلامی شان را  ادا کنند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا