سیاست

قوماندان عمومی نیروهای امریکایی وناتو درافغانستان : نقش پاکستان ، ایران وروسیه ، جنگ افغانستان را به طور چشم گیر پیچیده ساخته است

کابل باختر/ 22/ دلو
جنرال جان نیکلوسن قوماندان عمومی نیروهای امریکایی وناتو درافغانستان تاکید کرده است روابط عناصر خارجی بخصوص پاکستان ، ایران و روسیه باگروه طالبان مسلح ، صلح و ثبات افغانستان را تضعیف میکند.
گزارشگرآژانس باختر مینگارد: این جنرال امریکایی دریک نشست گزارش دهی به کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس سنای امریکا از دخالت کشورهای متذکره دروضعیت افغانستان صحبت میکرد گفته است که ایران مستقیماً درهمکاری با گروه طالبان مسلح درغرب افغانستان دست دارد ، روابط روسیه درافغانستان با گروه طالبان عمیق تر شده است و هنوزهم پاکستان از گروه های هراس افگن که علیه حکومت و مردم افغانستان ونیروهای بین المللی بخصوص سربازان امریکایی میجنگند ، حمایت میکند.
نیکلوسن دراین نشست با ابراز نگرانی از نقش پاکستان ، ایران و روسیه که جنگ افغانستان را به طور چشم گیر پیچیده ساخته است افزوده است ما نیاز داریم به این کشورها گوشزدکنیم تا رویکرد شان را بازنگری کنند.
دراین نشست جان میکن سناتور امریکایی با تائید از سخنان نیکلوسن گفته است هنوزهم گروه های هراس افگنی بیشتر در پاکستان فعالیت دارند که مسوول کشتار نیروهای امریکایی نیز هستند.
اوتاکید کرده است تازمانیکه گروه های هراس افگن از پناهگاه های امن در خاک پاکستان برخوردار باشند ماموریت ما درافغانستان بی اندازه دشوار خواهد بود.
جک رید سناتوری دیگری امریکای نیز تاکید کرده است که پشتیبانی پاکستان از گروه های هراس افگن که درافغانستان فعالیت میکنند برای ما پذیرفتنی نیست و پاکستان به این پشتیبانی باید پایان دهد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا