جامعه

برای بیش از سی وپنج هزار خانواده بیجاشده، مساعدت های زمستانی فراهم شده است

کابل/ 15 دلو/باختر
وزارت امور مهاجرین وعوت کنندگان می گوید: که پیش از فرارسیدن فصل زمستان، در هماهنگی با نهاد های ذیربط ملی وبین المللی، شمار خانواده های بیجاشده داخلی که نیاز جدی به مساعدت دارند، نود و پنج هزار و سه صدو پنجاه  خانواده تخمین کرده بود.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان امروز در یک نشست خبری گفت که در هماهنگی با نهاد های ذیربط ملی وبین المللی، مساعدت هایی برای این خانواده ها در نظر گرفته شده است.
او گفت که وزارت مالیه کشور، مبلغ دوصدو بیست و چهار  میلیون افغانی را به هدف مساعدت به خانواده های بیجاشده داخلی در فصل سرما، تخصیص داده است.
وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان گفت که با در نظرداشت منابع موجود، در مجموع ۷۳۷۴۳ خانواده بیجا شده مساعدت زمستانی در یافت می کنند.
از این جمله ۶۱۸۲۹ خانواده بیجاشده توسط موسسات همکار ملی وبین المللی مساعدت می شود و ۱۱۹۱۴ خانواده بیجا شده که بسیار آسیب پذیر دانسته شده اند، از سوی وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان مساعدت می شوند.
او گفت که ۲۱۶۰۷ خانواده بیجاشده بنا برعدم بودجه از مساعدت های بشری باز خواهند ماند، اما تأکید کرد که تلاش برای دریافت کمک ها از منابع ملی وبین المللی برای این خانواده ها جریان دارد.
وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان افزود:  تا هنوز ۴۷۵۶۶ خانواده مساعدت های بشری موسسات همکار ملی وبین المللی را درسطح کشور دریافت کرده اند و روند سروی وتوزیع مساعدت به فامیل های باقی مانده جریان دارد.
او همچنان خاطر نشان کرد که از میان ۱۱۹۱۴ خانواده بسیار آسیب پذیر، ۶۳۱۷ خانواده مساعدت های نقدی وزارت مهاجرین وعودت کنندگان را به دست آورده اند و روند سروی خانواده های باقی مانده جریان دارد.
به گفته وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان، تا اکنون به گونه مجموعی ۵۳۸۳۷ خانواده بیجاشده داخلی مساعدت زمستانی در یافت کرده اند و تا یک هفته دیگر روند توزیع این مساعدت ها تکمیل خواهد شد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا