امنیت

سال 1392 پر دستاورد و پرچالش برای اردوی ملی

کابل باختر/ 6/ حمل
سخنگوی وزارت دفاع ملی درحالیکه سال 92 13 راسال پرچالش برای اردوی ملی خواند، ازآن به عنوان سال پربار برای ارتش ملی نیز یاد کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، جنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی دریک نشست خبری گفت: سال 1392 خونین ترین و پرچالش ترین سال برای اردوی ملی بود، زیرا دراین سال روزانه سه تا چهار تن از منسوبان اردوی ملی به شهادت رسیده اند که مجموعاً درسال 1392 یک هزار وسه صدو هشتاد وچهار تن از نیروهای اردوی ملی شهید شده اند.
او گفت که اکثریت این تلفات اردوی ملی از ناحیه ماین های بودکه از سوی مخالفان مسلح جاسازی شده بود.
عظیمی افزود، نیروهای اردوی ملی درآن سال به تهدیدات زیادی از سوی مخالفان مسلح مواجه شده اند اما آنها با توانائی کامل آنرا مهار ساختند.
به گفته این مقام وزارت دفاع ملی ، هنوزهم بخاطر خنثی سازی ماین به تجهیزات وآموزش مسلکی نیاز است تا مابتوانیم ماین ها را خنثی نمائیم .
با وجود این هم سال 1392 سال پربار برای اردوی ملی بوده است دراین سال ارتش ملی موفق شد تا مسوولیت امنیتی نودوهفت درصد اراضی کشوررا برعهده گیرد .
ضمناً دراین سال اردوی ملی از لحاظ کمیت به حد مطلوب رسید همچنان ازلحاظ اکمالات و تجهیزات رشد خوب داشت .
مسوولیت پذیری امنیتی ارتش ملی دلیل ازدیاد تلفات این نیروهابوده است که اکثریت این تلفات ناشی از ماین های کارگذاری شده میباشد.
عظیمی بیان داشت امنیت انتخابات پیشرو یکی از اولویت های کاری ما بوده و این نیروها میتوانند به تنهائی تمام کشور را تامین امنیت نمایند و بخاطر تامین امنیت بهتر این پروسه ملی عملیات گسترده را زیر نام "فتح"  روی دست دارند.
او گفت که درسال گذشته یکهزاروسه صد عملیات از سوی این نیروها جهت پاکسازی کشور از وجود مخالفان درنقاط مختلف کشور راه اندازی شدکه مخالفان مسلح به مراتب بیشتر تلفات از نیروهای امنیتی داشته اند.
او گفت که تنها 584 عملیات ویژه علیه دهشت افگنان راه اندازی شده است.
بیست و یک هزار میل اسلحه سبک وسنگین ، سه صدو پنجاه و یک دستگاه مخابره ، ششصد وپنجاه و پنج واسطه نقلیه دشمن ، هزاران کیلوگرام مواد انفجاریه و حدود هشت هزار حلقه ماین های کنار جاده مخالفان مسلح ضبط گردیده است.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع ملی، در طول سال 1392 شماری زیادی از عساکر اردوی ملی از نعمت سواد بهره مند شدند درحالیکه رهبران مخالفان مسلح کوشیده اند تا افراد شان بیشتر در بیسوادی و نادانی باقی بمانند.
ضمناً او میزان حمایت از اردوی ملی را درنزد مردم تا 93 درصد خواند و از تجهیز نیروهای هوایی کشور تاسال 2017 میلادی سخن گفت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا