صحت

روند توزیع دوا و تجهیزات طبی به مراکز صحی آغاز شد

کابل/2سرطان/باختر
وزارت صحت عامه روند توزیع دوا و تجهیزات طبی کمک شده را به تمام مراکز صحی کشور آغاز کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه به آژانس باختر، داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه کشور، هدف از توزیع این کمک‌های طبی را تجهیز مراکز صحی به گونه عادلانه در تمام ولایات کشور، رسید‌گی به بیماران کرونا و حفاظت از جان کارمندان صحی عنوان کرد.
سرپرست وزارت صحت عامه کشور، از کمک‌های کشورهای دوست که وزارت صحت عامه را کمک کرده تشکر کرد و به آنان اطمینان داد که این کمک‌ها به گونه مساویانه و شفاف در مراکز صحی توزیع خواهد شد.
او هم‌چنان گفت که در مرحله نخست مقدار 70 تن دوا و تجهیزات به 16 ولایت و پنج شفاخانه کابل فرستاده می‌شود و در مرحله بعد، ولایت های باقیمانده نیز اکمال می‌شود.
داکترعثمانی از نصب سیستم اکسیجن در چند شفاخانه کابل خبر داد و گفت که قرار است  چند شفاخانه مهم در کابل با سیستم اکسیجن عیار شود که با این کار نه تنها چالش‌های سیستم اکسیجن در شفاخانه‌ها مرفوع می‌شود؛ بلکه زمینه تولید اکسیجن در خود شفاخانه ها نیز مهیا می‌شود.
سرپرست وزارت صحت عامه، در ادامه سخنانش از مردم خواست که با این وزارت در امر مبارزه با ویروس کرونا، همکار باشند و به شایعاتی که از سوی بعضی‌ها برای مغشوش کردن اذهان عامه در رسانه‌های اجتماعی نشر می‌شود باور نکنند.
از سوی هم، حسین افنی بوتسالی سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی، از این عملکرد وزارت صحت عامه در توزیع عادلانه این کمک ها استقبال کرد و گفت: سازمان همکاری اسلامی، افغانستان را در این شرایط دشوار تنها نخواهد گذاشت. کمک به افغانستان اولویت این سازمان است و روند کمک‌های ما در این کشور ادامه دارد.
در همین حال، داکتر داویدلی نماینده سازمان صحی جهان، بر همکاری این سازمان در امر مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان تاکید کرد و گفت که این سازمان از شروع شیوع ویروس کرونا در افغانستان بخش صحت را در همکاری با نهاد بین المللی کمک کننده در بخش‌های گوناگون حمایت کرده است و نیز متعهد بر همکاری در بهبود ارایه خدمات صحی و مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان است.
داکتر یارباز حمیدی نماینده منشی کمیسیون صحت در پارلمان از تلاش‌های رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر توزیع عادلانه کمک ها و مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرد وگفت که اخیرا از اثر تلاش‌های رهبری این وزارت در بخش صحت تغییرات چشم گیری رونما شده است.#/مجیب میرزایی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا