صحت

بیست و پنج درصد اهالی بدخشان به خدمات صحی دسترسی ندارند

فیض آباد باختر 20 سرطان
بیست وپنج در صد اهالی بدخشان به خدمات صحی کامل دسترسی ندارند.
مسوولان ریاست صحت عامه ولایت بدخشان میگویند: صعب العبور بودن راه های مواصلاتی برخی ولسوالی ها و موجودیت طالبان مسلح در برخی نقاط بدخشان باعث شده تا بیست وپنج درصداز مردم  این ولایت به خدمات صحی دسترسی کامل نداشته باشند.
داکتر ثریا عظیم یفتلی  مسوول بررسی تطبیق قوانین صحی درریاست صحت عامه این ولایت به آژانس باختر گفت که اداره صحت عامه بدخشان تلاش داره تا از طریق تطبیق کننده گان خدمات صحی سطح دسترسی مردم را به خدمات صحی بالا ببرد .
داکتر یفتلی افزود دلیل عمده عدم دسترسی بیست وپنج درصد از باشنده گان بدخشان به خدمات صحی ، نبود راه های مواصلاتی ومشکلات امنیتی میباشد ..
با این همه شماری از باشند گان ولایت بدخشان نیز از عدم عرضه خدمات صحی در برخی نقاط این ولایت انتقاد کرده میگویند که با وجود سرازیرشدن کمک های جامعه جهانی هنوز هم دربسیاری از مناطق بدخشان مردم به خدمات صحی کابل دسترسی ندارند ودراین خصوص به انواع مشکلات گرفتار اند.
از سوی دیگر  مسوولان صحت عامه بدخشان نبود داکتران زن را یکی از مشکلات عمده در این ولایت خوانده که در خصوص عرضه خدمات صحی مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
بر اساس معلومات راه های مواصلاتی برخی از ولسوالی های سرحدی این ولایت به مدت شش ماه  دراثر ریزش سنگین برف به روی ترافیک مسدود میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا