امنیت

پانزده طالب در حملات نظامیان پاکستان کشته شد

اسلام آباد/دان/باختر/25 سنبله
در تازه ترین حمله هلیکوپتر های نظامی  به مواضع طالبان در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی دیروز پانزده نفر دیگر از شبه طالب کشته شدند.
اردوی پاکستان اعلام کرد که حملات گسترده زمینی و هوایی علیه مواضع گروه های شبه نظامی در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی معروف به عملیات ضرب عضب تاکنون دستاوردهای داشته و از آغاز این عملیات از حدود سه ماه پیش، بیش از یکهزار نفر از تروریست ها و شبه نظامیان کشته شدند.
با وجود این، از آنجا که رسانه ها اجازه ندارند با حضور در صحنه و از نزدیک به تهیه خبر و گزارش از این عملیات بپردازند، برخی رسانه های پاکستان از جمله روزنامه انگلیسی زبان دان، همواره با نگاه تردید به اخبار مربوط به این آمار و دستاوردهای اعلام شده از سوی اردو نگاه می کنند.
عملیات نظامیان علیه مواضع شبه نظامیان طالبان از روز 25 ماه جوزا  گذشته و بعد از بن بست مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان پاکستان آغاز شد.
حکومت و اردوی پاکستان تاکید دارد که این عملیات تا نابودی کامل تروریست ها در وزیرستان شمالی ادامه خواهد یافت.
اردوی پاکستان  اعلام کرد که توانسته است شهرهای میرامشاه، میرعلی، داتاخیل، بویا و دیگان را که به مخفیگاه های اصلی تروریست ها تبدیل شده بود، پاکسازی کند.
عملیات ضرب عضب باعث شده تا حدود یک میلیون نفر از ساکنان این مناطق ناچار به ترک خانه هایشان شوند و به مناطق امن پناه ببرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا