اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۱۲ قوس، باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات شماری از سایت‌های خبری، این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «مجاهد: افغانستان امن است و باید به عنوان «منطقه امن» شناخته شود» نوشته کرده است: پس از نشر گزارش سالانه ایالات متحده آمریکا در باره تروریزم، امارت اسلامی فعال بودن عناصر القاعده و داعش در افغانستان را رد کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به طلوع نیوز گفته است که افغانستان در دوسال حاکمیت امارت اسلامی به هیچ کشوری تهدید نبوده است.

ذبیح الله مجاهد، با تاکید بر موثریت چی کار امارت اسلامی در برابر داعش، گفت: «امارت اسلامی افغانستان به گونه‌ی جدی مبارزه خود را در برابر هر پدیده‌ای که ناامنی را در افغانستان دامن بزند، آغاز کرده و موثر ایستاده‌گی کرده، بنابر این افغانستان دیگر امن است. اظهار تشویش‌ها از خاک افغانستان بجا نیست، ما رد می‌کنیم

تمام کشور‌ها باید افغانستان را به حیث منطقه‌ی امن بشناسد.

سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عنوان «سرپرست بانک مرکزی افغانستان در بحرین: سیستم بانکی افغانستان را کاملا اسلامی می‌سازیم» نوشته است: هدایت الله بدری، سرپرست بانک مرکزی افغانستان در کنفرانسی در بحرین گفته است که در تلاش اسلامی سازی سیستم بانکی در افغانستان است، وی افزوده امارت اسلامی می‌خواهد که با تجارب کشور‌های اسلامی و سازمان‌ها، سیستم بانکی و مالی کشور را عاری از ربا بسازد.

سایت خبری اطلاعات روز زیر عنوان «یک مکتب دخترانه در سرپل از سوی یک تاجر با هزینه‌ی صد هزار دالر ساخته شد» نگاشته است: مسوولان معارف امارت اسلامی در سرپل می‌گویند که یک مکتب ابتدائیه‌ دخترانه در ولسوالی سانچارک این ولایت از سوی یک تاجر با هزینه‌ صدهزار دالر ساخته شده است.

محمد رحمانی، رییس معارف امارت اسلامی در سرپل گفته است: این مکتب از سوی تاجری به نام «سید شاه حسینی» در روستای «چا روح» ولسوالی سانچارک سرپل به شکل اساسی و پخته ساخته شده است. او افزوده است که این مکتب در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع ساخته شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا