اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های غیرحکومتی درکابل

کابل /3حمل / باختر
شمارمحدودی ازروزنامه های غیرحکومتی درکابل که نشرات دارند، درنشرات خود به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشور پرداخته است و نیز اخبار وگزارش های را دربارۀ رویدادهای جاری منطقه وجهان نشرکرده است.
روزنامه ۸ صبح تحت عنوان “ وزیرخارجه چین: افغانستان دردست یابی به حکومت فراگیر حمایت میکنیم” نوشته کرده است.
وزیرخارجۀ چین درنشست افتتاحیه اجلاس وزیران خارجه کشورعضو سازمان همکاری های اسلامی دراسلام آباد تاکید کرد که از افغانستان دردست یابی به حکومت فراگیرو سالم حمایت می کند.
هم چنان این روزنامه مطلب دیگرزیرعنوان “ دبیرکل سازمان ملل : زمان مذاکره برای پایان دادن جنگ “ غیرقابل پیروزی” دراوکراین است” نگاشته است.
دبیرکل سازمان ملل متحد روزسه شنبه ۲ حمل ، جنگ اوکراین را “ غیرقابل پیروزی” توصیف کرد و با تاکید افزود که زمان آن رسیده است که راه حل دیپلوماتیک برای پایان دادن به حمله روسیه به اوکراین پیدا می شود.
روزنامه اطلاعات وروز تحت عنوان “ صلیب سرخ: دسترسی به آب سالم درافغانستان تحت تاثیرچندین دهه جنگ قرارگرفته است” نوشته است.
سازمان صلیب سرخ می گوید که دسترسی به آب سالم درافغانستان تحت تاثیرچندین دهه درگیری قرارگرفته است، به گفته این نهاد ، جنگ مانع مدیریت منابع آب شده است.
یونسف اضافه کرده است که درافغانستان نزدیک به صد درصد جمعیت این کشور به آب زیرمینی متکی هستند؛ اما منابع زیرزمینی دربیشترنقاط کشوربه ویژه درشهرها به طورقابل توجهی کاهش یافته است.
این نهاد تاکید کرده است باید راه هایی برای محافظت و مدیریت پایداراستفاده از منابع آب پیدا شود.شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا