سیاست

محمداشرف غنی رئیس‌جمهور با مسئولین و منسوبین قول اردوی ۲۰۵ اتل دیدار کرد

کابل ۲۲ جوزا باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان و سرقوماندان اعلی قوای مسلح در جریان سفرش به ولایت کندهار در شب ۲۷ ماه مبارک رمضان، با سربازان، بریدملان و افسران قول‌اردوی ۲۰۵ اتل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، کمال‌الدین سرباز قول‌اردوی ۲۰۵ اتل، بریدمل عبدالکریم و عبدالبصیر پیلوت لوای‌هوایی به نمایندگی از سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی متذکره صحبت کردند و ضمن خوش‌آمدید به رئیس‌جمهور، از توجه همیشگی‌اش و اینکه خواست‌ها و پیشنهادات شان را شنید  نمود، تشکر کرده گفتند که این کار شما، برای ما روحیه و انگیزه می‌دهد. 
آنان همچنان پیشنهادات شان را در مورد حمایت هوایی از نیروهای امنیتی و دفاعی، تمویل و تجهیز بهتر سربازان، تقویت نیروهای‌هوایی، توجه به معاشات و امتیازات سربازان و همچنان در خصوص اعاشه و ترفیعات آنان، با رئیس‌جمهور شریک ساختند.
رئیس‌جمهور پس از شنیدن  معلومات و پیشنهادات سربازان، بریدملان و افسران قول‌اردوی ۲۰۵ اتل، از قربانی‌ها و تلاش‌های آنان تشکرکرد که با صداقت و جرئت تمام به‌خاطر دفاع از کشور مبارزۀ برحق می‌کنند.
رئیس‌جمهور خطاب به این فرزندان دلیر و قهرمان کشور، گفت که از برکت شما بقای افغانستان تامین شده است و شما افتخار من و افغانستان هستید. وی افزود که در آیندۀ نزدیک، ماموریت حمایت قاطع، ۵۰ فروند هلیکوپتر را به نیروهای‌هوایی افغانستان  خواهد سپرد و سایر مشکلات نیز به گونۀ اساسی حل خواهد شد.
رئیس‌جمهور در تالار قول اردوی ۲۰۵ اتل در حضور مسئولین بلندرتبۀ دولتی، خطاب به مسئولین نیروهای امنیتی و دفاعی و منسوبین و سربازان قول‌اردوی متذکره، سخنرانی کرد.
در آغاز تورن‌جنرال امام‌نظر بهبود قوماندان قول‌اردوی۲۰۵ اتل ضمن خوش‌آمدید به رئیس‌جمهور، از وی به‌خاطر اینکه در شب ویژۀ ماه مبارک رمضان به دیدار مسئولین و منسوبین این قول‌اردو تشریف آورده است، تشکر کرد. وی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی به‌خاطر دفاع از کشور و حفاظت مردم، آماده هرگونه قربانی می‌باشند.
سپس سترجنرال محمدشریف یفتلی لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی از رئیس‌جمهور به‌خاطر اینکه همواره با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ملاقات و از قول اردوها دیدن می‌کند، ابراز قدردانی کرد.
موصوف، بیرون‌نمودن خرقۀ مبارک از صندوق مخصوص آن برای سومین بار در تاریخ کشور، دیدار با مسئولین و منسوبین قول‌اردوی ۲۰۵ اتل و همچنان آتش‌بس حکومت با طالبان مسلح افغان را  از ابتکارات و دستآوردهای مهم رئیس‌جمهور دانست.
لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی از توجه رئیس‌جمهور در زمینۀ تعقیب روند رسیدگی به خانواده های شهدا، بررسی پروسۀ تداوی مجروحین و توجه به سربازان قوای‌مسلح تشکر ‌کرد و افزود که آنان در راستای دفاع  از کشور، مبارزۀ صادقانه می‌کنند و آتش‌بس اعلام‌شده از سوی حکومت را به تمام معنی مراعات می‌نمایند و تحت رهبری و قیادت رئیس‌جمهور برای خدمت و دفاع از کشور، آماده می‌باشند.
رئیس‌جمهور در صحبت‌های خویش گفت که شماری از جوانان در شرایط دشوار، کشور را رها کردند، اما شما  از سنگر، آبرو و عزت کشور حراست کردید و به همین‌خاطر مردم افغانستان و سرقوماندان اعلی قوای‌مسلح بالای شما افتخار می‌کنند، زیرا شما قهرمان‌های این زمانه هستید.
رئیس‌جمهور خدمات و تلاش‌های مسئولین و منسوبین قوای‌هوایی را مورد ستایش قرارداد و زحمات آنان را تعهد اخلاقی در برابر کشور دانست. رئیس‌جمهور به مسئولین امنیتی و دفاعی جهت ترفیع، امتیازات و حل سایر مشکلات سربازان، بریدملان و افسران، هدایات لازم داد.
سرقوماندان اعلی قوای‌مسلح، از سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی ۲۰۵ اتل تشکر کرد که در دیدارهای جداگانه با وی خواست‌های شخصی شان را نه، بلکه تقاضای‌های شان را در خصوص تمویل، تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی و تقویت نیروهای هوایی با وی شریک ساختند که این نمایانگر وطن دوستی و تعهد شان به کشور است.
رئیس‌جمهورکشور گفت که به منظور دعا بخاطر ایجاد فضای صلح‌آمیز و امید در کشور، برای سومین مرتبه خرقۀ شریف از صندوق مخصوص آن بیرون نموده شد. وی افزود که در این شب مبارک ماه رمضان به این خاطر با شما هستم که برای این کشور قربانی می‌دهید و به عنوان اولین خدمتگار تان تعهد من با شما یک جانبه نیست و شجاعت و فداکاری های تان هرگز فراموش نمی‌شود.
در اخیر این دیدار تورن‌جنرال امام‌نظر بهبود قوماندان قول‌اردوی ۲۰۵ اتل یکبار دیگر از هرگونه قربانی در راستای دفاع از مردم و تامین امنیت کشور، اطمینان داد. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا