فرهنگ

روزنامه اتفاق اسلام، برنده جایزه بهترین رسانه چاپی سال هرات

شهرهرات 14 ثورباختر
روزنامۀ اتفاق اسلام؛ لقب بهترین رسانۀ چاپی سال 2017 در هرات را از سوی انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه ای افغانستان دریافت کرد.
اتفاق اسلام؛ روزنامه یی با 97 سال پیشینۀ درخشان تاریخی، لقب بهترین رسانۀ چاپی را در جشنوارۀ رسانه ای صلاح الدین سلجوقی بدست آورد.
حامدرشید مهری مدیر مسوول روزنامۀ اتفاق اسلام، این دست آورد رسانه ای را به خانوادۀ رسانه های افغانستان تبریک گفت و افزود: اتفاق اسلام، یک سده فعالیت مطبوعاتی را در کارنامه اش دارد و این روزنامه حالا دیگر تنها یک رسانه نیست، یک مکتب است؛ مکتبی که پایه های مطبوعات را در هرات اساس گذاشت و از اولین رسانه های افغانستان است. خوشحالیم که امروز اتفاق اسلام تندیس رسانه ای صلاح الدین سلجوقی را بدست می آورد؛ نویسندۀ چیره دست کشور که خود زمانی مدیریت اتفاق اسلام را بر عهده داشت. همانطوریکه نام آقای سلجوقی با نام اتفاق اسلام گره خورده، یکبار دیگر این خاطرۀ بزرگ تاریخی در اذهان اهل مطبوعات تازه شد.
مهری افزود:« اتفاق اسلام در ادوار مختلف تاریخی با همه فراز و فرودها جایگاهش را به عنوان ستونی از خانۀ مطبوعات افغانستان تثبیت کرد و در حال حاضر با معیارهای نوین روزنامه نگاری به فعالیت اش ادامه می دهد. این روزنامه تنها رسانۀ چاپی در هرات است که با قطع بزرگ همه روزه به چاپ می رسد.»
به گفتۀ او اتفاق اسلام به عنوان بانی مطبوعات هرات، از رشد رسانه های خصوصی استقبال و حمایت می کند و زمینۀ رشد رسانه های نوپا را مساعد میداند.
او افزود یکی از دلایل اشتراک اتفاق اسلام در این برنامه این بوده که به اثبات برسانیم که اتفاق اسلام همانگونه که با نام وزینش صفحه یی از تاریخ مطبوعات افغانستان را به خودش اختصاص داده، با گذشت زمان و همگام با تکنالوژی و معیارهای نوین روزنامه نگاری به پیش می رود.»
اتفاق اسلام 97 سال قبل، در اول سنبلۀ سال 1299 خورشیدی در زمان امیر امان الله خان با مدیریت عبدالله قانع هروی به عنوان نخستین رسانۀ ولایتی افغانستان به فعالیت آغاز کرد و نخستین رسانۀ ولایتی کشور است که حدود یک سده از فعالیت اش می گذرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا