سیاست

وزیر مالیه سند بودجۀ ملی سال سال ۱۳۹۷ به ولسی جرگه سپرد

کابل باختر اول قوس
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه امروز درحضور معین وزارت دولت در امور پارلمانی و همكاران وزارت ماليه، سند بودجۀ ملی ۱۳۹۷ را که دیروز توسط سناتوران مشرانو جرگه تأئید گردیده بود به وکلای ولسی جرگه رسماً تسليم کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت مالیه به آژانس باختر، سند بودجۀ ملی سال ١٣٩٧ معلومات جامع را در مورد تخصیص منابع در سکتورهای مختلف و عواید داخلی و خارجی، به صورت تفصیلی در مطابقت با معیار های بین المللی ارائه مینماید.
مجموع بودجۀ ملی بالغ بر ۳۶۱.۹ میلیارد افغانی منجمله ۲۶۷ میلیارد افغانی بودجۀ عادی و ۹۳.۷ میلیارد افغانی بودجۀ انکشافی (۳۸.۵ میلیارد اختیاری و ۵۵ میلیارد غیر اختیاری) بوده که  اولویت های حکومت در طرح سند بودجۀ ملی سال آینده بخشهای امنیت، معارف، زیربناء، زراعت ‌دهات و انکشاف می باشد. عواید داخلی سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد ۲۵ درصدی را نشان میدهد و  پیش بینی می گردد که سطح عواید داخلی در سال ۱۳۹۷ به ۱۶۹.۵ میلیارد افغانی برسد.

وزیر مالیه از نماینده گان مردم در ولسی جرگه تقاضا کرد تا بودجۀ ملی سال مالی ۱۳۹۷ را طبق قانون در زمان معين آن تصویب نمایند تا تمام پروژه های مربوط واحدهای بودجوی به وقت معین آن تطبیق گردند.ذبیح علم
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا