سیاست

اعلامیه مشرانوجرگه شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت سی وچهارمین سالروز تجاوز قشون سرخ شوروی سابق به افغانستان:

کابل/ باختر / 5 قوس
   مشرانو جرگه شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان تجاوز قشون سرخ اتحاد شوروی سابق را که سی وچهار سال قبل در ششم جدی سال 1358 به افغانستان صورت گرفت به عنوان یک روز سیاه تلقی نموده، محکوم می نماید.
  آسیب ها وزیان های که در اثر این تجاوز سنگین نظامی به همدستی عناصر داخلی وابسته به شوروی سابق به افغانستان وارد شد وباعث ویرانی زیر بناهای کشور، شهادت، معلولیت ومهاجرت میلیونها افغان گردید؛ جبران ناپذیر بود که از یاد نسل امروز وفردای کشور، فراموش نا شدنی می باشد.
ملت مقاوم ومجاهد افغانستان که باشجاعت وپایمردی در برابر این متجاوزین قد علم نمود و در نتیجه جهاد ومبارزات خسته گی نا پذیرشان، قوای شوروی را از کشور خارج وآزادی کشور را به ارمغان آوردند که ابر قدرت اتحاد شوروی علاوه از خروج بدون دستاورد خود از افغانستان، فروپاشید وبه چندین جمهوریت تجزیه گردید.
  تاریخ نشان داده است که افغانها، با وجودیکه علاقمند روابط نیک وحسنه براساس منافع متقابل با تمام کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه میباشد؛ ولی درصورت حملات وتهدیدات هر کشوری، از استقلال، تمامیت ارضی وحاکمیت ملی خود دفاع نموده ومی نماید.
  مشرانوجرگه شورای ملی ضمن تقبیح هجوم آن وقت ارتش سرخ به افغانستان و به یاد شهدای ملت عزیز خویش، از ملت واحد وباهم برادر کشور تقاضا می کند تا به حفظ همچو افتخارات تاریخی، عمران، آبادانی وتحکیم صلح وامنیت کشور دست به دست هم داده وآرمان های پاک شهدا وقهرمانان ملی کشور را تحقق بخشند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا