جامعه

سازمان کمک به گرسنگان: به کار خود در افغانستان ادامه می دهیم

برلین/دویچه وله/باختر/28جدی
با وجود نگرانی در مورد کاهش کمک های انکشافی و ملکی به افغانستان، سازمان آلمانی کمک به گرسنگان جهان گفته است که خروج نیروهای ناتواز افغانستان فعالیت هایش را به مخاطره نمی اندازد و این سازمان به فعالیت هایش در آنکشور ادامه می دهد.
کلاوس لوهمن، رئیس پروژه های سازمان کمک به گرسنگان جهان در برابر خبرنگاران در برلین گفت که افغانستان صرفاً "بمب، برقع، خشونت و جنگ" نیست، بلکه تغییرات مثبت زیادی در این کشور دیده می شود.
ماتیاس موگه، رئیس برنامه های سازمان آلمانی کمک به گرسنگان جهان صحبت های همکارش را تایید کرده گفت هرچند کشت کوکنار در افغانستان افزایش یافته است، اما در ده سال گذشته پیشرفت هایی در بخش های تهیه آب آشامیدنی، مصونیت غذایی، خدمات صحی و آموزشی وجود داشته است. سازمان غیردولتی کمک غذایی جهان از سال 1992 به این طرف در افغانستان دفتر دارد و تصمیم دارد که فعالیت هایش را در این کشور ادامه دهد.
سازمان کمک به گرسنگان جهان روز پنج شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری خواستار ادامه کمک های انکشافی به افغانستان بعد از خروج نیروهای ناتو در پایان سال جاری شد. به گفته ماتیاس موگه، این سازمان برای سال 2014 و بخشی ازسال 2015 پول در دسترس دارد. با توجه به کاهش شدید کمک های انکشافی ایالات متحده امریکا و دیگر کشورها، مسئولان سازمان کمک به گرسنگان جهان نگران اند که مبادا حکومت آلمان نیز کمک هایش به افغانستان را کاهش دهد. به گفته آنها، "برای تامین ثبات در افغانستان به تلاش ها و منابع بزرگی نیاز است". ماتیاس موگه خواستار تعهد به کمک به افغانستان برای ده سال دیگر است.
به گفته موگه، در کنار کمک های ملکی نیاز به تلاش های حکومت افغانستان است تا سازمان کمک به گرسنگان جهان بتواند به فعالیت های خود در این کشور ادامه دهد وی افزود پیش از همه او نیازهای بزرگی در بخش های تامین حاکمیت قانون و مبارزه با فساد می بیند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا